kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹

کوتاه از سراسر جهان


عربستان
ایسنا: شورای امنیت خارجی دستگاه دیپلماسی آمریکا با انتشار گزارشی، گروه تروریستی داعش را «تهدیدی روزافزون برای عربستان» قلمداد کرده و آورده که «این گروه تروریستی ظرفیت بی‌ثبات کردن عربستان را دارد.» در این گزارش همچنین هشدار داده شده که «شاخه القاعده در شبه‌جزیره عربستان همچنان تهدیدی امنیتی محسوب می‌شود زیرا اهداف خود در راستای هدف قرار دادن دولت سعودی و نهادهای غربی مستقر در این کشور را کنار نگذاشته است.» گفتنی است داعش ساخته و پرداخته همین کشورهای غربی است که با ایدئولوژي وهابیون سعودی جنایت می‌کند، اما وقتی کنترل آن خارج می‌شود مانند سگ‌ هار پاچه صاحب خود را هم می‌گیرد.
فلسطین
معا: «یهودا شائول» موسس و بنیانگذار سازمان اسرائیلی «شکست سکوت» که شمار زیادی از نظامیان و افسران اسرائیلی مخالف اشغال سرزمین‌های فلسطینی در آن عضویت دارند، اذعان کرده که ارتش رژیم صهیونیستی بارها برای مطیع کردن فلسطینیان راهکارهای مختلفی را در پیش گرفته و از این طریق «ترس و وحشت را در میان فلسطینیان» ایجاد کرده است.
 وی تصریح کرده در جریان بازداشت فلسطینیان، ارتش بارها از آنان به عنوان «سپر انسانی» استفاده می‌کرد و اینگونه طرح‌ریزی کرده بود که فلسطینیان تحت تعقیب را وادار به تیراندازی کند تا فلسطینیانی که از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده شده بود، هدف قرار گیرند.(!)
آمریکا
تسنیم: نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده توسط شرکت «پابلیک پالسی» حاکی از آن است که تقریبا نیمی از رای دهندگان ثبت نام‌کننده در این نظرسنجی، از استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حمایت می‌کنند.
نظرسنجی‌های جدید میزان محبوبیت ترامپ میان آمریکایی‌ها را 41 درصد و نارضایتی از عملکرد او را 52 درصد ثبت کرده است. علاوه بر این، 56 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که ترامپ نتوانسته است وعده‌های خود را محقق کند.
پاناما
رویترز: «ریکاردو مارتینلی» رئیس‌جمهور سابق پاناما که در کشورش به اتهام «جاسوسی» تحت پیگرد است، در ایالت فلوریدای آمریکا دستگیر شده است.
 مقامات محلی در شهر میامی می‌گویند رئیس‌جمهور سابق پاناما بدون درگیری و خشونت بازداشت شده است. محل اقامت او در این شهر تحت نظارت قرار داشته و حکم بازداشت موقت او در پی درخواست استردادی که سپتامبر گذشته پاناما برای واشنگتن فرستاد، از سوی وزارت دادگستری آمریکا صادر شده است.
بحرین
مرآت البحرین: مناطق مختلف بحرین همچنان صحنه تظاهرات و راهپیمایی در حمایت از شیخ عیسی قاسم و مخالفت با ادامه بازداشت زندانیان سیاسی در زندان‌های آل‌خلیفه است. تظاهرات مردم بحرین به رغم روزه‌داری و گرمای هوا همچنان ادامه دارد.
شهروندان بحرینی صدور حکم اعدام علیه فعالان سیاسی و ادامه بازداشت زندانیان سیاسی را محکوم می‌کنند و رژیم آل‌خلیفه اخیرا چندین فعال سیاسی دیگر را به حکم اعدام و زندان‌های طویل‌المدت محکوم کرده است.
افغانستان
مشرق: شبکه سی بی‌اس نیوز آمریکا اعلام کرده که وزیر دفاع این کشور خواستار تصویب اعزام 3000 نظامی دیگر به افغانستان شده است.
هنوز خبری رسمی از وزارت دفاع آمریکا و همچنین کاخ سفید درباره موضع این کشور در قبال افغانستان منتشر نشده است. ماه گذشته بود که مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت در چند هفته آینده ما استراتژی را معرفی خواهیم کرد که بحران در افغانستان و پاکستان و همچنین کل منطقه را به‌طور موثری حل خواهد کرد!