kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
سازمان بهداشت جهانی هشدار داد

شمار مبتلایان به وبا در یمن طی 4 ماه آینده به یک میلیون نفر خواهد رسید

سازمان بهداشت جهانی پیش‌بینی کرده در کمتر از 4 ماه دیگر شمار مبتلایان به وبا در یمن به یک میلیون نفر افزایش یابد.

سرویس خارجی-

شیوع وبا در یمن روزبه‌روز قربانیان بیشتری می‌گیرد. در این ارتباط، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بیش از 124 هزار مورد مشکوک به ابتلای بیماری وبا در این کشور وجود دارد و 923 نفر از مبتلایان نیز فوت کرده‌اند.
 این سازمان همچنین هشدار داده که، «در کمتر از 4 ماه آینده، شمار مبتلایان به وبا در یمن به یک میلیون نفر افزایش خواهد یافت.»
 این بیماری به دلیل نابودی زیرساخت‌های یمن توسط آل‌سعود شیوع پیدا کرده است. وخامت اوضاع بهداشتی در یمن در حالی است که وزارت بهداشت عمومی و جمعیت یمن هم اعلام کرده «سازمان‌های بین‌المللی از تعهدات خود در مورد امدادرسانی و حمایت از بخش خدمات بهداشتی یمن و مقابله با وبا در این کشور شانه خالی کرده‌اند.»
در این‌باره «عبدالحکیم الکحلانی» سخنگوی وزارت بهداشت یمن می‌گوید: «سالانه 75 هزار مورد بیمار برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شد که به دلیل محاصره همه جانبه عربستان و متحدانش بر یمن، امکان خروج این بیماران به خارج از کشور برای درمان وجود ندارد و این مسئله حتی باعث عدم ورود داروی مورد نیاز بیماران به یمن شده است... بیش از دو سال است که مرکز تخصصی جراحی قلب بیمارستان انقلاب در صنعا دچار کمبود اقلام اولیه و ضروری درمانی و دارو است.»
«ابو زیدالکندی» رئیس ‌بخش جراحی قلب بیمارستان انقلاب صنعا نیز در این خصوص گفته: «کودکانی که دچار نارسایی‌های قلبی هستند به دلیل ادامه محاصره یمن و ممانعت از درمان آنها در خارج از کشور جان خود را از دست می‌دهند.»
 از طرف دیگر مدیرکل فرودگاه بین‌المللی صنعا هم خبر داده که 100 هزار یمنی به خاطر محاصره هوایی یمن و بسته شدن فرودگاه بین‌المللی صنعا، در خارج از این کشور سرگردان هستند و 300 هزار نفر نیز از جمله بیماران نمی‌توانند به خارج کشور سفر کنند.