kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
دستوری که کاش پیش از این صادر می شد

کودک بیمار نجات یافته از حادثه تروریستی مجلس رایگان درمان می شود

وزیر بهداشت به معاون درمان خود دستور داد نسبت به پیگیری درمان کودک نجات یافته از حادثه تروریستی مجلس که مبتلا به بیماری صعب‌العلاج است، اقدام لازم و فوری را به عمل آورد.


مشاور وزیر بهداشت در خصوص بیماری کودکی که تصویر نجاتش توسط ماموران امنیتی در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی خبرساز شد، گفت: صبح دیروز جلسه‌ای با حضور خانواده کودک و مسئولان ارشد درمان وزارت بهداشت در مرکز روابط عمومی این وزارتخانه برگزارشد و روند بیماری «عماد اسماعیل‌نژاد» مورد بررسی قرار گرفت.عباس زارع‌نژاد به سلامت آنلاین گفت: پس از این جلسه خانواده عماد همراه با کودک خود دیداری کوتاه با وزیربهداشت هم داشتند و دکتر هاشمی بر پیگیری روند درمان این کودک گرگانی تا حصول نتیجه تاکید کردند.رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت افزود: عماد به بیماری مزمنی مبتلاست که در صورت انجام آزمایش‌های لازم و تایید نتیجه آنها باید پیوند مغز استخوان شود، البته این پیوند برای او ممکن است مفید و یا مضر باشد و باید بررسی‌های لازم برای انجام پیوند روی این کودک انجام شود.
زارع‌نژاد تاکید کرد: این کودک پیش از این در بیمارستان شریعتی بستری بوده و همه کارهای درمانی وی به صورت رایگان انجام شده، فقط آنها برای ارسال نمونه به آزمایشگاه آلمان و ایاب و ذهاب، هزینه‌ای متقبل شده‌اند که به دستور وزیر بهداشت آن هزینه هم به خانواده وی مسترد شد.وی تاکید کرد: البته این کودک مشکلات دیگری از جمله مشکل شنوایی دارد، ولی هیچ‌گونه نگرانی بابت هزینه‌های درمان وی وجود ندارد و همه کارهای او در بیمارستان شریعتی تهران یا هر مرکز درمانی دیگر‌، به صورت رایگان انجام خواهد شد.
دستوری که کاش پیش از این صادر می‌شد
با وجود اینکه بعد از رسانه‌ای شدن علت مراجعه این کودک بیمار دو ونیم ساله به همراه مادرش در روز حادثه به مجلس، شاهد صدور دستور قابل تقدیر وزیر بهداشت برای پیگیری مشکل این کودک بودیم اما بنا به گفته مادر این کودک، وی پیش از این هم برای حل مشکل فرزندش به وزارت بهداشت مراجعه کرده بود اما پاسخ مناسبی نشنیده بود.مادر عماد درباره علت حضورشان در روز حمله تروریست‌ها به مجلس به فارس گفت: اهل گرگان هستیم. عماد مبتلا به «ام‌پی‌اس» نوع دو است. در این بیماری آنزیم کبد در بدن تولید نمی‌شود. هم اکنون عماد باید پیوند مغز استخوان شود و در صورتی که خون مورد نظر پیدا نشود باید پیوند کبد صورت گیرد. با انجام پیوند کبد نیز 50 تا 80 درصد امکان بهبودی عماد وجود دارد.وی افزود: هم اکنون 6 نفر برای پیوند مغز استخوان کاندیدا شده‌اند که هزینه آزمایش هر کدام یک میلیون و 600 هزار تومان است همچنین هزینه ارسال خون عماد به کشور آلمان سه میلیون و 600 هزار تومان است و ما به دلیل مشکلات مالی از عهده پرداخت آن برنمی‌آییم.
مادر عماد می‌گوید: این دفعه دوم بود که برای دریافت کمک به دفتر نماینده استان گلستان در مجلس می‌رفتیم.
پیش از این با دو معرفی‌نامه یکی به بیمارستان شریعتی و دیگری به وزارت بهداشت مراجعه کردیم که آنها گفتند که ما نمی‌توانیم هیچ کمکی کنیم و بی‌توجه به ما گفتند باید دنبال یک خیر باشید.
مادر عماد افزود: آن روز هم بار دومی بود که برای درخواست کمک از نماینده شهرمان به مجلس رفتم. برای همین عماد را هم با خودم بردم تا با نشان دادن پرونده پزشکی‌اش بتوانم برای نجات پسرم از مرگ راهی پیدا کنم که آن اتفاق افتاد.رئیس بنیاد بیماری‌های نادر ایران هم اعلام کرد: این بنیاد هزینه دارو و ارسال تست ژنتیک این کودک بیمار به خارج از کشور را تقبل می‌کند. هرچند دستور جناب وزیر باعث خوشحالی شد و البته هرچند پیش از دستور وزیر با رسانه‌ای شدن این مشکل مردم خیر برای کمک به این کودک داوطلب شدند اما ای کاش این دستور پیش از این صادر می‌شد تا شاهد آوارگی این مادر برای حل مشکل فرزندش از وزارت بهداشت تا راهروهای مجلس نبودیم. به راستی اگر در روز حادثه تروریستی اتفاقی برای این مادر یا کودک می‌افتاد قابل جبران بود؟ نکته دیگر اینکه هرچند رسیدگی به بیماران طی سال‌های اخیر وضعیت بهتری پیدا کرده است اما نباید فراموش کرد افراد زیادی همچون خانواده این کودک گرگانی با بیماری و هزینه‌های بالای آن دست به گریبان هستند که مثل این مورد خاص فرصت دیده شدن را ندارند.