kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
پیروزی نفس‌گیر شاگردان کولاکوویچ مقابل آرژانتین در پایان هفته دوم لیگ جهانی والیبال

ایران با ۲ پله صعود و انگیزه‌ای مضاعف راهی لهستان شد

پیکارهای هفته دوم لیگ جهانی والیبال در حالی به پایان رسید که فرانسوی‌ها همچنان صدرنشین ماندند و تیم ملی ایران هم دو پله صعود کرد.

سرویس ورزشی-

با پایان هفته دوم رقابت‌های لیگ جهانی والیبال در سطح یک، جایگاه نهایی ۱۲ تیم حاضر در این مسابقات بعد از پشت سرگذاشتن  ۱۸ دیدار مشخص شد. بر این اساس تیم ملی والیبال فرانسه که هفته نخست این مسابقات را با سه پیروزی پشت سر گذاشته بود، در هفته دوم این رقابت‌ها نیز به سه پیروزی دیگر دست یافت تا به عنوان تیم بدون شکست این مسابقات تا پایان هفته دوم در صدر جدول بماند و حضور خود را در مرحله نهایی و جمع 6 تیم برتر که در شهر «کوریتیبا» برزیل برگزار می‌شود را قطعی کرد. در حال حاضر، تیم‌های صربستان، برزیل، بلژیک، لهستان و بلغارستان در رده‌های بعدی قرار دارند. نکته قابل توجه در مورد 12 تیم برتر حاضر در سطح یک لیگ جهانی این است که همه آنها حتی ایتالیا و آرژانتین که با 4 امتیاز در انتهای جدول هستند نیز شانس حضور در مرحله نهایی را دارند. همچنین تیم ملی والیبال ایران که در هفته دوم دو پیروزی بدست آورد، با دو رده صعود نسبت به هفته نخست، در رده هشتم ایستاد.
شاگردان ایگور کولاکوویچ در نخستین بازی خود در هفته دوم برابر بلژیک ۳ بر ۲ پیروز شدند و دومین برد خود را یکشنبه شب با نتیجه ۳ بر ۲ برابر آرژانتین بدست آوردند. ضمن اینکه تیم ملی ایران در بازی با تیم قدرتمند صربستان نیز با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.
کولاکوویچ بعد از پایان هفته دوم لیگ جهانی که با پیروزی شیرین برابر تیم آرژانتین به رهبری خولیو ولاسکو حاصل شد، گفت: نتیجه این بازی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود. دریافت‌کننده‌های ما بهتر از حریف بودند. ما شایسته این پیروزی بودیم. برای من خوشحال‌کننده است که تک تک بازیکنان تیم ملی ایران با تمام وجود بازی کردند و این برای همه قطعا خوشحال‌کننده است.
نتایج کامل سومین روز هفته دوم لیگ جهانی
هفته دوم لیگ جهانی والیبال با برگزاری شش دیدار روز سوم به پایان رسید. هفته دوم لیگ جهانی والیبال که از روز جمعه 19 خردادماه آغاز شده بود، یکشنبه شب با برگزاری 6 دیدار به پایان رسید. تیم‌های ملی والیبال ایران، روسیه، لهستان، صربستان، فرانسه و بلغارستان در بازی‌های آخرین روز هفته دوم موفق به شکست حریفان خود شدند. نتایج کامل سومین روز هفته دوم لیگ جهانی به قرار زیر است:
گروه D‌:
* صربستان 3 – بلژیک صفر (25 بر 22، 25 بر 18 و 25 بر 20)
* ایران 3 – آرژانتین 2 (29 بر 27، 25 بر 20، 20 بر 25، 23 بر 25 و 15 بر 11)
 گروه E:
* لهستان 3 – کانادا یک (25 بر 21، 27 بر 25، 20 بر 25 و 25 بر 19)
* برزیل یک – بلغارستان 3 (22 بر 25، 19 بر 25، 25 بر 23 و19 بر 25 )
 گروه F:
* ایتالیا 2 – روسیه 3 (33 بر 31، 23 بر 25، 25 بر 21، 23 بر 25 و 10 بر 15)
* فرانسه 3 – آمریکا یک (25 بر 20، 18 بر 25، 25 بر 22 و 25 بر 21)
اعزام تیم ملی والیبال به لهستان
تیم ملی والیبال ایران بامداد امروز برای حضور در هفته سوم لیگ جهانی راهی لهستان  شد. هفته سوم لیگ جهانی والیبال از روز پنج‌شنبه 25 خردادماه آغاز می‌شود و به مدت چهار روز ادامه خواهد یافت.12 تیم سطح یک لیگ جهانی در هفته سوم در سه کشور آرژانتین، لهستان و بلژیک به مصاف یکدیگر می‌روند که گروه‌بندی آن به قرار زیر است:
گروه I: میزبان آرژانتین: صربستان، برزیل، بلغارستان و آرژانتین
گروه H: میزبان لهستان: آمریکا، روسیه، لهستان و ایران
گروه L: میزبان بلژیک: فرانسه، ایتالیا، کانادا و بلژیک
در هفته سوم لیگ جهانی شهرهای کوردوبا (آرژانتین)، کاتوویسا و لودز (لهستان) و آنتورپ ( بلژیک) میزبان خواهند بود. تیم ملی والیبال ایران ساعت 3 بامداد امروز از طریق فرودگاه امام خمینی‌(ره) تهران را ترک و پس از حضور در فرانکفورت آلمان از آنجا راهی شهر کاتوویسا در کشور لهستان خواهد شد. برنامه کامل بازی‌های ایران در هفته سوم لیگ جهانی والیبال به شرح زیر است:
پنجشنبه ۲۵ خرداد
* ایران ........................................................ آمریکا(ساعت ۱۹:۵۵)
شنبه ۲۷ خرداد
* ایران .................................................... لهستان(ساعت ۲۲:۴۰)
یکشنبه ۲۸ خرداد
*ایران ........................................................ روسیه‌(ساعت ۱۹:۵۵)