kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳

اخبار ورزش جهان



پرداخت 3/5 میلیون دلار
برای حق پخش بازی‌های جام کنفدراسیون‌ها
شبکه‌های تلویزیونی روسیه حق پخش مسابقات جام کنفدراسیون‌ها را با پرداخت 3/5 میلیون دلار به فیفا، گرفتند. فیفا اعلام کرد که قراردادی برای دادن حق پخش تلویزیونی مسابقات جام کنفدراسیون‌ها با تلویزیون روسیه بسته است.
مدیر بازرگانی فیفا گفت‌: ما خوشحالیم که با رسانه‌های روسیه همکاری می‌کنیم تا بازی‌ها به صورت زنده در کشور میزبان پخش شود. ما به این شکل فضایی فراموش‌نشدنی را در روسیه به وجود می‌آوریم و خود را برای جام جهانی ۲۰۱۸ آماده می‌کنیم. رسانه‌های روسیه می‌تواند بازی‌ها را از تلویزیون، اینترنت، رادیو و اپلیکیشن‌های تلفن همراه به صورت زنده پخش کنند. مسابقات جام کنفدراسیون‌ها امسال از تاریخ ۱۷ ژوئن تا دوم جولای برگزار می‌شود. این بازی‌ها در چهار استادیوم روسیه برگزار خواهد شد که در شهرهای مسکو، سن پترزبورگ، سوچی و کازان هستند. افتتاحیه بازی‌ها روز ۱۷ ژوئن در سن پترزبورگ خواهد بود و در روز افتتاحیه روسیه و نیوزیلند با هم بازی می‌کنند.
حمایت فیفا از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
با وجود حاشیه‌سازی و تلاش کشورهای عربی برای بدنام کردن قطر و گرفتن میزبانی جام جهانی فوتبال از این کشور، فیفا تاکید کرد که جام جهانی ۲۰۲۲ تنها در قطر برگزار خواهد شد. مدت‌ها است که کشور قطر به عنوان میزبان جام جهانی۲۰۲۲ انتخاب شده است. تنش سیاسی بین قطر و عربستان باعث شده است که دیگر کشورهای عربی هم به حمایت از سعودی‌ها بپردازند و ائتلاف عربی شکل گیرد تا قطر از همه نظر منزوی شود و کشورهای عربی تلاش کنند که برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر را با ادعای حمایت این کشور از تروریسم ممنوع کنند. فیفا با وجود جنجال‌سازی عربستان و هم‌پیمان‌هایش تاکید کرد که جام جهانی۲۰۲۲ در قطر برگزار خواهد شد و به زودی منطقه به روند عادی خود برمی‌گردد. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا گفت‌: ما با یک بحران دیپلماسی در منطقه روبرو هستیم اما اطمینان داریم که به زودی اوضاع به روند عادی خود برخواهد گشت و کشورهای عربی با همدیگر سازش خواهند کرد. فیفا از نزدیک تحولات منطقه را دنبال می‌کند و ما ارتباط  منطقی با حکومت قطر داریم. او ادامه‌ داد: جام جهانی ۲۰۲۲ پنج سال دیگر در قطر برگزار خواهد شد. اگر فوتبال بتواند در حل بحران موجود تاثیر‌گذار باشد بدون شک وارد عمل خواهیم شد. ما تصمیم‌های خود را به دور از سیاست اتخاذ می‌کنیم و این رویه‌ای است که به آن پایبند خواهیم بود.
درخواست ژاوی
برای پایان دادن به محاصره اقتصادی قطر
ستاره سابق بارسلونا از کشورهای عربی خواست که به محاصره اقتصادی قطر پایان دهند و رابطه خود را با این کشور به حالت قبل بازگردانند.کشورهای عربی منطقه با تأسی از عربستان تصمیم گرفتند که رابطه اقتصادی و سیاسی خود را با کشور قطر قطع کنند و این کشور را محاصره اقتصادی کنند تا جایی که هرگونه داد و ستد اقتصادی را با قطر ممنوع کرده‌اند. ژاوی هرناندز، ستاره اسپانیایی السد که سفیر جام جهانی ۲۰۲۲ هم به شمار می‌آید از کشورهای عربی خواست که به تنش و اختلاف خود با قطر پایان دهند. او گفت‌:  به خاطر ماه مبارک رمضان از کشورهای عربی می‌خواهم که به محاصره اقتصادی قطر پایان دهند و رابطه خود را با این کشور مثل سابق کنند. این شرایط باعث شده که بسیاری از خانواده‌ها تحت تاثیر قرار بگیرند. امیدوارم که هر چه‌ سریع‌تر مردم به آرامش قبل برگردند و ما از فوتبال خود لذت ببریم.
پیروزی ایتالیا و اسپانیا در انتخابی جام‌جهانی
ایتالیا و اسپانیا به راحتی توانستند حریفان خود را در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شکست دهند. رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه در اروپا پیگیری شد که در مهمترین بازی از گروه G اسپانیا برابر مقدونیه قرار گرفت و دو بر یک پیروز شد. ابتدا داوید سیلوا برای لاروخا در دقیقه ۱۵ گلزنی کرد. در ادامه دیگو کاستا گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا اسپانیا نیمه اول را با پیروزی دو بر صفر به پایان رسید. لاروخا در این نیمه تیم برتر بود. در نیمه دوم اسپانیا حریف را دست‌کم گرفت که این موضوع باعث شد دروازه‌شان باز شود. استفان ریستوفسکی در دقیقه ۶۶ برای مقدونیه گلزنی کرد. این تیم در ۴۵ دقیقه دوم بهتر کار کرد. اسپانیا با این پیروزی ۱۶ امتیازی شد و صدرنشین باقی ماند.در دیگر دیدار مهم این گروه ایتالیا برابر لیختن اشتاین قرار گرفت و با  پنج گل پیروز شد. گل نخست این تیم را لورنسو اینسینیه در دقیقه ۳۵ به ثمر رساند. در نیمه دوم آندره بلوتی و ادر برای تیمشان گلزنی کردند. همچنین فدریکو برناردچی در دقیقه ۸۳ دروازه حریف را برای چهارمین بار باز کرد. در لحظات پایانی مانولو گابیادینی گل دیگری برای تیمش به ثمر رساند. ایتالیا نیز ۱۴ امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرار گرفت. در گروه D ایرلند برابر اتریش یک بر یک متوقف شد، دیدار تیم‌های مولداوی و گرجستان به تساوی دو بر دو رسید و ولز مقابل صربستان دو بر دو مساوی کرد. در این گروه صربستان با ۱۲ امتیاز صدرنشین است. اوکراین در گروه I دو بر یک فنلاند را شکست داد. ایسلند با یک گل برابر کرواسی پیروز شد و ترکیه چهار بر یک کوزوو را مغلوب کرد. در این گروه کرواسی با ۱۳ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد.
نادال: از قهرمانی‌ام هیجان‌زده هستم
ستاره تنیس اسپانیا پس از دهمین قهرمانی در گرنداسلم رولان‌گاروس به بیان احساساتش پرداخت. رافائل نادال، تنیسور مشهور اسپانیایی پس از کسب دهمین قهرمانی در رقابت‌های تنیس رولان‌گاروس فرانسه از احساس وصف‌ناپذیر و هیجان فراوانش سخن گفت. وی اظهار داشت: بسیار هیجان‌زده هستم. شاید چندان جالب نباشد که یک تنیسور یک تورنمنت خاص را ترجیح بدهد. شاید گفتن این جمله برایم سخت باشد اما واقعا نمی‌توانم رولان‌گاروس را با هیچ رقابت دیگری مقایسه کنم. این کار برایم ناممکن است. بدون شک این رقابت‌ها مهم‌ترین رویداد زندگی من است. سطح هیجان و ترشح آدرنالین من در رولان‌گاروس قابل مقایسه با دیگر حالاتم در سایر رویدادها نیست. نادال ادامه داد: با تمام توان آمده بودم به 3 سال ناکامی پایان دهم و سرانجام در جایی که آخرین جام را برده بودم به انتظارم پایان دادم. واقعا خوشحالم.
رونالدو جانشین خود در تیم ملی پرتغال را معرفی کرد
کاپیتان تیم ملی پرتغال معتقد است که بازیکن مد نظر باشگاه میلان می‌تواند جانشین او در ترکیب قهرمان یورو ۲۰۱۶ باشد. کریستیانو رونالدو با تمجید از آندره سیلوا، مهاجم پورتو که در آستانه پیوستن به میلان قرار دارد، او را جانشین بالقوه خود در تیم ملی پرتغال معرفی کرد. سیلوا و رونالدو زوج موفق خط حمله تیم ملی پرتغال در یک سال اخیر بوده‌اند و این دو نفر در مجموع 17 گل از 22 گل ارغوانی‌پوشان شبه جزیره ایبریا را در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه به ثمر رسانده‌اند. درخشش سیلوای 21 سیلوا آنقدر زیاد بوده که حتی رونالدو هم که کم پیش می‌آید کسی را تحسین کند، او را مورد تمجید قرار داده است.رونالدو در گفت‌و‌گو با نشریه گاتزتا دلواسپورت درباره بازیکنی که دیروز در تست پزشکی باشگاه میلان شرکت کرد، اظهار داشت: زمانی که من بازنشسته شوم،(خط حمله) پرتغال به دست گزینه خوبی سپرده خواهد شد چرا که این تیم هم اکنون مهاجمی فوق‌العاده مانند آندره سیلوا پیدا کرده است. سیلوا در صورت پذیرفته شدن در آزمون پزشکی باشگاه میلان، با این تیم قراردادی می‌بندد که گفته می‌شود 5 ساله و ارزش آن 35 میلیون یورو است.