kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۰۰۱
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷

آغاز انتخاب رشته کارشناسی ارشد از امروز

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 96 می‌توانند از امروز نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.


حسین توکلی به ایرنا گفت: داوطلبانی که براساس نتایج اولیه کارنامه، مجاز به انتخاب رشته‌‌های تحصیلی در این آزمون شده‌‌اند، می‌توانند فرم انتخاب رشته‌‌های اینترنتی خود را تکمیل کنند.
توکلی ادامه داد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌‌های تحصیلی باید ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) اقدام کرده و سپس حداکثر 100 کدرشته محل را از میان کدرشته محل ‌های مورد نظر خود به ترتیب علاقه‌مندی انتخاب و در فرم انتخاب رشته، درج کنند.
به گفته وی، داوطلبان پس از اطمینان از صحت رشته محل ‌های انتخابی خود، از 21 تا 25 خرداد ماه برای انتخاب رشته فرصت خواهند داشت.
مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: آن دسته از داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته در محدوده زمانی 21 تا 25 خرداد 96 به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی
 www.azmoon.org مراجعه کنند.
توکلی ادامه داد: انتخاب رشته برای رشته‌‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌‌پذیرد.
واجدین شرایط استفاده ازسهمیه ایثارگری در کنکور درخواست خود را ثبت کنند
وی در خصوص نحوه استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون سراسری سال 96 افزود: در ماده 90 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، سهمیه پنج درصد برای جانبازان با جانبازی کمتر از 25 درصد، همسر و فرزندان آنان و همچنین همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور در جبهه برای داوطلبان ثبت نام‌کننده ایجاد شده است و اعمال می‌شود.
مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: در آزمون سراسری سال 1396 امکانی فراهم شده است که داوطلبان واجد شرایط برای استفاده از این سهمیه بتوانند علاقه مندی خود را اعلام کنند.
توکلی خاطر نشان کرد: این داوطلبان تا امروز یکشنبه فرصت دارند به سایت سازمان سنجش مراجعه و براساس مندرجات اطلاعیه‌ای که به این منظور روی سایت سازمان قرار گرفته است، نسبت به اعلام علاقه مندی و تکمیل فرم مربوط اقدام کنند.
به گفته وی برای این متقاضیان، استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون سراسری سال 96 پس از بررسی و تایید ارگان مربوطه اعمال خواهد شد.