kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
وزیربهداشت:

بيماري تب كريمه كنگو تحت كنترل است

وزیر بهداشت گفت: موارد جدیدی از بیماری تب كريمه كنگو نداریم و در مقایسه با چند هفته قبل، بیماری فروکش کرده است.


به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه راه اندازی مرکز تحقيقاتی جمع آوری‌کننده شواهد علمی در حوزه سلامت ایران در پاسخ به سؤالی در خصوص آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو با بیان اینکه بيماري تب كريمه كنگو تحت كنترل است، گفت: موارد جدیدی از این بیماری نداریم و در مقایسه با چند هفته قبل، بیماری فروکش کرده است. البته این به معنای ریشه کنی بیماری نیست چراکه رعایت نکات بهداشتی در ذبح دام و استفاده از گوشت مهم است.
قاضی زاده هاشمی افزود: اخبار بیماری تب کریمه کنگو امسال بیش از حد بزرگنمایی شد و دلیل آن شایعات فضای مجازی بود.
وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که آمار ابتلا به اين بيماری نسبت به سال گذشته افزايشی نداشته است و جای نگرانی نیست و از اين پس نبايد موارد جديدی از ابتلا به تب كريمه كنگو را شاهد باشيم.
وزیر بهداشت افزود: طی دو سه هفته اخير نيز بروز موارد جدید اين بيماری متوقف شده و می‌توان گفت اين موضوع تمام شده است و اگر هم موردی مشاهده شود، نادر است.
بخش‌های جدید بیمارستان
 حضرت فاطمه(س) تهران افتتاح شد
بعد از ظهر دیروز با حضور وزیر بهداشت، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی، «آی‌سی‌یو»، جراحی، «سی‌اس‌آر» و لاندری بیمارستان حضرت فاطمه(س) تهران افتتاح شد.
کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان در زمینی با زیربنای 1500 متر مربع و چهار طبقه ساخته شده و علاوه بر 15 مطب پزشکی، دارای بخش‌های آزمایشگاه، فیزیوتراپی، کاردرمانی و لیزر است که برای ایجاد و تجهیز آن، حدود 25 میلیارد ریال هزینه شده است.
بخش «آی‌سی‌یو» این بیمارستان با 9 تخت و بستری جراحی با 28 تخت بیمارستانی در زمینی با زیربنای هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 15میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.
بخش«سی‌اس‌آر»  (استریلیزاسیون مرکزی) بیمارستان حضرت فاطمه(س) در زمینی با زیربنای 350 متر مربع و صرف اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال ساخته و تجهیز ‌شده است.
همچنین برای نوسازی و بازسازی بخش لاندری این بیمارستان، 6 میلیارد ریال هزینه شده است.
کمبود 100 هزار نیرو در مراکز درمانی
وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان حضرت فاطمه(س) تهران با بیان اینکه این بیمارستان یکی از مراکز بسیار مجهز و معتبر دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت است، گفت: در این مجموعه خدمات جراحی پلاستیک و جراحی ترمیمی انجام می‌شود  و تیم پزشکی  این مرکز در نیمه‌های شب و یا روزهای تعطیل، دست یا انگشت قطع شده و آسیب‌های جدی که باعث معلولیت دائمی افراد می‌شود را با بالاترین سطح استانداردها درمان می‌کنند .
هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تدابیری برای جبران کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی به ویژه در اورژانس‌ها اندیشیده شده است گفت: در طرح تحول سلامت یازده میلیون نفر را بیمه کردیم که از این تعداد، 83 درصدشان درآمدی زیر یک میلیون تومان  داشته‌اند یعنی افرادی بودند که حتی نمی‌توانستند به مراکز درمانی مراجعه کنند و خوشبختانه با اجرای طرح تحول سلامت  این امکانات برایشان مهیا شد.
 وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت طبیعی است که کار در اورژانس‌ها و بخش‌های درمانی کشور بی‌نهایت افزایش پیدا کرده است و این درحالی است که در 2/5 سال گذشته نتوانستیم مجوز استخدام بگیریم و فشار زیادی بر روی همکارانمان وجود دارد.وزیر بهداشت با بیان اینکه نیاز به  100 هزار نیرو در اورژانس پیش بیمارستانی، اورژانس بیمارستانی و بقیه بخش‌ها داریم، گفت: امیدواریم سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص مجوز استخدام تجدید نظر کرده و حداقل به اندازه تعداد افرادی که از کادر درمانی بازنشسته می‌شوند به ما مجوز استخدام بدهد.