kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶

حمله نظامیان آل‌خلیفه به تظاهرات مردمی با نارنجک‌های سمی!

نیروهای امنیتی رژیم بحرین با به کارگیری جدید‌ترین شیوه سرکوب از نارنجک‌های حاوی گازهای سمی بر علیه معترضان استفاده کردند.


در ادامه جنایات رژیم آل‌خلیفه علیه مردم مظلوم بحرین خبر رسیده نیروهای امنیتی این رژیم از نارنجک‌های حاوی گازهای سمی بر ضد معترضان استفاده کردند.
به گزارش صداوسیما، به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، بحرینی‌ها در حالی که پرچم‌های بحرین و تصاویر شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور و تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را در دست داشتند و ندای «الله اکبر» سرمی‌دادند، در تظاهرات شبانه و گسترده در منامه و شماری از مناطق دیگر بحرین شرکت کردند. تظاهرکنندگان  تجاوزات رژیم آل خلیفه را محکوم کردند و پایان بازداشت خانگی شیخ عیسی قاسم در منطقه «الدراز» را خواستار شدند. بحرینی‌ها با برگزاری این تظاهرات در واقع به ندای علمای بحرین، برای حمایت از شیخ عیسی قاسم لبیک گفتند. این تظاهرات به دلیل هجوم وحشیانه مزدوران آل خلیفه به درگیری با نیروهای امنیتی منجر شد و شماری از معترضان به ضرب گلوله زخمی شدند و تعداد دیگری هم به دلیل استفاده نیروهای امنیتی از نارنجک‌های حاوی گازهای سمی دچار مسمومیت شدید شدند. بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد جنبش اعتراض‌آمیز مردم این کشور است. مردم خواهان برقراری آزادی، عدالت و برابری و روی کار آمدن نظامی منتخب خود هستند. این خواسته‌ها با موج سرکوب رژیم بحرین با همدستی عربستان و برخی کشورهای غربی به ویژه انگلیس و آمریکا مواجه شده است. انگلیس و آمریکا در این مدت از رژیم بحرین حمایت تسلیحاتی و سیاسی کرده‌اند. رژیم سعودی نیز نیروهایش را برای سرکوب مردم به بحرین اعزام کرده است. با وجود همه سرکوبگری‌ها، مردم بر تداوم راه خود تا دستیابی به خواسته‌هایشان تاکید می‌کنند.