kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

بمباران مرکز درمان وبا در یمن از سوی جنگنده‌های سعودی

جنگنده‌های آل‌سعود حتی مراکز درمانی وبا در یمن را نیز بمباران کردند تا وحشی‌گری خود را در بالاترین سطح بار دیگر به نمایش بگذارند.


بیماری وبا تاکنون بیش از 500 تن از مردم بیگناه یمن را به کام مرگ کشانده است. بیش از 70 هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. مشکلات بهداشتی و معیشتی یمن به حدی رسیده است که اخیرا مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در این ارتباط نسبت به «فروپاشی کامل» یمن به‌دلیل ادامه جنگ و شیوع وبا و گرسنگی ساکنان این کشور هشدار داد. اما وبا به عنوان مصیبتی که سعودی‌ها آن را برای یمنی‌ها فرستاده‌اند اکنون یکی از  مهم‌ترین معضلات این کشور است. درمانگاه‌های یمن نسبت به میزان بالای مبتلایان به وبا پاسخگو نیست. اما در همین حال جنگنده‌های سعودی حتی به این مراکز اندک درمان نیز رحم نمی‌کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری «المسیره»، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی روز شنبه مرکز معالجه وبا در استان صعده را هدف قرار دادند که به زخمی شدن تعدادی از بیماران و همراهانشان منجر شد. این حمله همچنین به انهدام این ساختمان و تجهیزات پزشکی آن انجامید و بیمارانی که جان سالم به‌در برده بودند فورا به اماکن دیگر منتقل شدند. مرکز بهداشت استان «صعده» ضمن محکوم کردن این حمله، از تمامی نهادهای بین‌المللی خواست این «اقدامات جنایتکارانه» را محکوم کنند. در همین حال صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرده که وبا «به سرعت» در حال گسترش است و روزانه بین 3 هزار تا 5 هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند. مدیر سازمان یونیسف در منطقه هم تاکید کرد که «در طول ماه میلادی گذشته 70 هزار یمنی در 19 استان به وبا مبتلا شده‌اند و این تعداد احتمالا ظرف دو هفته آینده دو برابر می‌شود.»
از سوی دیگر، رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه «ائتلاف علیه یمن از واشنگتن اعلام موجودیت کرد»، بیان داشت: «رژیم صهیونیستی از منافع مشترک خود با عربستان در یمن سخن گفته است.» دولت نجات ملی یمن در شهر صنعا نیز فاش کرد که ائتلاف تحت فرماندهی آل‌سعود در شهرها و جزایر یمن زندان‌هایی نظیر ابوغریب و گوانتانامو برای شکنجه اسرا و بازداشت‌شدگان ایجاد کرده است.