kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

حوادث کوتاه از کشور


    کشف 400 کیلو تریاک
مشهد- ایرنا: سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: بیش از 400 کیلوگرم مواد مخدر جمعه شب طی عملیاتی در ورودی مشهد کشف و ضبط شد.
قاضی حسن حیدری افزود: این محموله توسط 2 دستگاه خودرو سواری سمند و پژو از کرمان به مشهد حمل می‌شد.
وی اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی طی عملیاتی با دستور قضایی خودروهای مزبور را در مسیر جاده قدیم قوچان با تیراندازی متوقف کرد. حیدری گفت: در بازرسی از این خودروها 434 کیلوگرم تریاک کشف و سه نفر در این ارتباط دستگیر شدند.
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد افزود: تحقیقات برای تکمیل پرونده ادامه دارد.
شکار شکارچی
ساری- خبرنگار کیهان: اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: ماموران یگان این اداره کل یک شکارچی متخلف را که قصد شکار در نیمه شب داشت در نوشهر قبل از هر گونه اقدامی دستگیر کردند. همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست نوشهر دو شکارچی غیرمجاز را هنگام شروع شکار دستگیر کردند. از این شکارچیان متخلف سه قبضه سلاح کشف شد و افراد دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی شدند.
خزر باز هم قربانی گرفت
فریدونکنار- خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار گفت: مردی 44 ساله در منطقه ساحلی شاتوت این شهرستان به دلیل غرق شدن در آب دریا جان خود را از دست داد. مصطفی قاسم‌زاده افزود: فرد جان‌باخته به سوت و تذکرات ناجیان غریق مستقر در منطقه بی‌توجه بود.
نجات گردشگر
کرمان- ایرنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از نجات گردشگر مفقود شده در روستای بندر سکنج ماهان از توابع کرمان خبر داد.
علی گنج‌کریمی افزود: جوان 22 ساله که جمعه گذشته به همراه یک گروه گردشگری 100 نفره برای گردش به روستای سکنج ماهان رفته بود، حوالی ظهر از گروه جدا و مفقود شد.
وی بیان کرد: پس از اعلام به کشیک هلال احمر ماهان در ساعت 18 عصر همان روز، یک تیم از امدادگران پایگاه جمعیت هلال احمر ماهان به محل حادثه اعزام و جست‌وجو را آغاز کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ادامه داد: پس از 5 ساعت جست‌‌وجو، فرد گمشده که دچار ناراحتی قلبی بود، به وسیله تیم امداد و نجات در ارتفاعات کوه‌‌های سکنج ماهان سالم پیدا شد.
شهر ماهان در فاصله 30 کیلومتری جنوب غرب کرمان و در دامنه کوه‌‌های تیگران قرار دارد و با داشتن جاذبه‌های تاریخی و مناطق خوش آب و هوا از مقاصد گردشگری استان به شمار می‌رود.
سقوط از آبشار
گنبدکاووس- ایرنا: مسئول خدمات و فوریت‌های پزشکی گالیکش گفت یک شهروند 53 ساله اهل گنبد کاووس از بلندی‌های آبشار دوم لووه که از ارتفاع 15 تا 20 متر و پرتگاه‌های خطرناک برخوردار است، سقوط کرد و بر اثر شکستگی قفسه سینه، سر و سایر اندام‌ها و ضربه مغزی جان خود را از دست داد.کیومرث یحیایی با اشاره به اعزام امدادگران اورژانس به محل حادثه گفت: جسد متوفا که به صخره‌ها برخورد کرده بود به همراهشان در محل تحویل شد. به گفته وی آبشار دوم لووه فاقد تابلو و علائم هشداردهنده و امکانات بازدارنده است و طی 4 سال گذشته حداقل 5 نفر در این محل جان خود را از دست داده‌اند.
بازداشت 32 متجاوز مرزی
فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی تایباد گفت: 32 متجاوز مرزی طی 48 ساعت توسط مرزداران این هنگ شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ مجید پویان افزود: این افراد به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند.وی با بیان اینکه ورود غیرقانونی افراد بیگانه به داخل کشور ممکن است مخاطرات امنیتی به همراه داشته باشد، اظهار کرد: با تلاش مرزداران این هنگ سد مستحکم در برابر نفوذ متجاوزین ایجاد شده و از ورود آنها جلوگیری می‌شود.
تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
15 مصدوم در انفجار پیک‌نیک
تبریز- ایرنا: بر اثر انفجار کپسول گاز پیک‌نیک در روستای احمدآباد علیا در شهرستان هریس، تعداد 15 نفر مصدوم و روانه بیمارستان شدند.
این حادثه جمعه شب در یکی از خانه‌های روستایی روی داد که طی آن علاوه بر افراد منزل، تعدادی از همسایه‌ها نیز دچار سوختگی شده و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
در این حادثه، ساختمان محل انفجار به طور جدی آسیب دید و بخشی از منازل اطراف نیز دچار آسیب شدند.روستای احمدآباد علیا با 113 نفر جمعیت در قالب 37 خانوار، از نعمت گاز بی‌بهره است و اهالی برای پخت و پز مجبور به استفاده از گاز پیک‌نیک می‌باشند.
توقیف 4 کامیون دام
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: ماموران این فرماندهی ضمن پایش محورهای ارتباطی به 4 دستگاه کامیون مشکوک و آنها را متوقف کردند. سرتیپ حاجی ‌محمد مهدیان نسب افزود: در بازرسی صورت گرفته از خودروهای مذکور 400 راس دام غیرمجاز کشف شد که کارشناسان ارزش محموله توقیفی را بالغ بر 3 میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد کردند.وی تصریح کرد: افراد دستگیر شده در این رابطه با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
حمل تریاک با 7 خودرو
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران این فرماندهی هنگام پایش خودروهای عبوری به 7 دستگاه خودرو مشکوک و آنها را متوقف ساختند.
سرتیپ مجید شجاع افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها موفق شدند 237 کیلوگرم تریاک کشف و 7 متهم را در این رابطه دستگیر کنند. وی گفت: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
برنج خارجی قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی اردکان استان یزد گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر حامل برنج خارجی مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
سرهنگ سیدرضا صادقیان با بیان اینکه تریلر مزبور از شرق کشور به مقصد استان البرز بارگیری شده بود اظهار داشت: ماموران در بازرسی از این تریلر 23 تن برنج فاقد هرگونه مدرک قانونی کشف کردند. وی با بیان اینکه یک میلیارد و 350 میلیون ریال ارزش ریالی این محموله برآورد شده است تصریح کرد: در این رابطه دو نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
برق جان کارگر را گرفت
دزفول- ایرنا: حادثه برق‌گرفتگی 4 کارگر ساختمانی در یکی از روستاهای شهرستان شوش به مرگ یک نفر از آنان منجر شد.
این حادثه ظهر جمعه در روستای بیت‌جوحی بخش شاوور شهرستان شوش در شمال استان خوزستان رخ داد.
در این حادثه جوانی 20 ساله به نام «جمال- د» جان باخت و 3 کارگر دیگر دچار برق‌گرفتگی شده و به بیمارستان شوش منتقل شدند.
این کارگران ساختمان در حال کار با دستگاه میکسر بتن بودند که به علت اتصال سیم برق دچار حادثه شدند.