kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۹۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

جرمی کوربین: مقصر فاجعه منچستر دولت لندن است

رهبر حزب کارگر انگلیس در اظهاراتی تاکید کرد علت علمیات تروریستی هفته گذشته در شهر منچستر این کشور مشارکت دولت انگلیس در جنگ‌های خارجی است.



دوشنبه گذشته بر اثر عملیات تروریستی در یک سالن کنسرت در شهر منچستر انگلیس دست کم 22 نفر کشته و 60 نفر مجروح شدند به دنبال این جنایت هولناک دولت انگلیس تدابیر گسترده‌ای را برای مقابله با حملات احتمالی دیگر اتخاذ کرد و سرویس اطلاعات داخلی انگلیس نیز اعلام کرد ۲۳هزار افراطی بالقوه در انگلیس ساکن هستند که باید کنترل شوند.
اما در این میان جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگشت اتهام را در این عملیات تروریستی به سوی دولت انگلیس نشانه رفته و گفته است دولت مقصر اصلی است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در اولین سخنرانی خود بعد از حمله تروریستی دوشنبه گذشته در شهر منچستر این کشور وعده داد در صورتی که حزبش در انتخابات زودهنگام پارلمانی ماه آینده پیروز شود به منظور پیشگیری از این نوع حملات سیاست خارجی انگلیس را تغییر داده و این کشور را از «جنگ با تروریسم» کنار خواهد کشید.
کوربین اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان از جمله کارشناسان اطلاعاتی و امنیتی ما به ارتباط میان جنگ‌های مورد حمایت کشور در لیبی و تروریسم در داخل انگلیس اشاره کرده‌اند.وی همچنین عنوان کرد: همان‌طور که قاتل راست‌گرای افراطی جو کاکس، نماینده کشته شده پارلمان انگلیس برای ما چیزی به جز یک قاتل نبوده و نماینده هیچ کس نیست عامل حمله منچستر نیز برای ما نماینده مسلمانان نیست.این اظهارات کوربین با انتقاد شدید ترزا می، نخست وزیر انگلیس مواجه شد.
ترزا می ‌در کنفرانسی خبری در حاشیه اجلاس گروه هفت در سیسیل ایتالیا در واکنش به این صحبت‌ها گفت: در حالی که من اینجا در این نشست مشغول جلب حمایت برای جنگ با تروریسم هستم جرمی کوربین گفته که حملات تروریستی در داخل انگلیس تقصیر ماست و حتی این اظهارات را چند روز بعد از بدترین حمله تروریستی تاریخ در انگلیس می‌گوید.وی ادامه داد: به هیچ وجه هیچ بهانه‌ای نمی‌توان برای تروریسم تراشید.
نخست‌وزیر انگلیس در حالی با حالت حق به جانب حرف می‌زند که الان افکار عمومی این کشور و غرب به خوبی پی‌برده‌اند که جریان تکفیری و داعش مخلوق دولت‌های غربی است. این کشورها شهروندان خود را هم راهی سوریه و غرب آسیا کرده‌اند تا به شکاف در جوامع اسلامی دامن بزنند و حکومت «بشاراسد» را براندازند.
اما هوشیاری کشورهای مسلمان و ایستادگی نیروهای مقاومت و ارتش سوریه و بسیج مردمی عراق این توطئه را به شکست کشاندند و در حال حاضر انگلیس و مقامات اروپا به شدت نگران بازگشت شهروندان خود هستند.
23 هزار افراطی در انگلیس
روزنامه روسیا الیوم از حضور 23هزار تکفیری در انگلیس و آمادگی آنها برای انجام عملیات تروریستی خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه روسیا الیوم از وجود 23 هزار تروریست تکفیری در انگلیس و آمادگی این افراد برای انجام عملیات تروریستی خبر داد.
تنها 3000 نفر از این افراد تحت نظارت شدید نهادهای امنیتی قرار دارند، اما 20 هزار نفر دیگر، خطری برای امنیت انگلیس به شمار می‌آیند. این افراد با گروه‌های تروریستی در سراسر دنیا در ارتباط هستند و برای انجام عملیات تروریستی طرح ریزی می‌کنند.