kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۹۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱

جنگنده‌های روسی 120 تروریست داعش را در شرق سوریه به هلاکت رساندند

جنگنده‌های ارتش روسیه کاروان نظامی داعش که حامل سلاح‌های مختلف بودند را در مسیر رقه به تدمر هدف موشک قرار داد که در پی آن 120 تروریست به هلاکت رسیدند.



هواپیماهای روس ستون نظامی تروریست‌ها که متشکل از 39 خودروی حامل سلاح بود، در مسیر رقه به تدمر هدف قرار دادند. در این بمباران که در پی آن 32 خودروی مجهز به تیربار سنگین منهدم و بیش از 120 تروریست کشته شدند.به گزارش تسنیم، یک منبع در وزارت دفاع روسیه گفت: «براساس اطلاعات تایید شده ما از کانال‌های مستقل در رقه، توافقی بین سران نیروهای کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» و سران داعش فعال در منطقه صورت گرفته است تا براساس آن، مسیری امن برای عناصر داعش در جبهه جنوبی ایجاد شود تا به آنها فرصت خروج آزادانه از شهر رقه را بدهد؛ به شرط اینکه آنها به سمت تدمر بروند.» وزارت دفاع روسیه گفت که عملیات شناسایی خود در زمینه راه‌های احتمالی خروج عناصر مسلح از شهر رقه را افزایش داده است و پهپادهای روس نیز به طور دائمی اوضاع را زیر نظر دارند .
پیشروی ارتش سوریه
ارتش سوریه پس از اینکه توانست با حمایت روسیه داعشی‌ها را از منطقه صحرایی شرق  این کشور بیرون کند، برای اولین بار از سال 2014 مسیر ارتباطی میان دمشق – پالمیرا را تحت کنترل گرفت . به گزارش ایسنا، «رامی عبدالرحمن»، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: «نیروهای ارتش سوریه توانستند با حمایت جنگنده‌های روسی که حملات شدیدی را علیه داعش آغاز کرده‌اند، داعشی‌ها را از منطقه بیابانی بالغ بر 1000 کیلومتر مربع بیرون برانند، داعشی‌ها پس از این عملیات به شکل متناوب از پایگاه‌های خود عقب‌نشینی کرده‌اند.» شهر تاریخی پالمیرا که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده سال 2015 تحت تصرف داعش درآمد و پس از آن دو بار میان دولت سوریه و داعش دست به دست شد. این شهر طی ماه‌های اخیر و در پی حملات هوایی روسیه به تدریج از سیطره داعش خارج شد.
حمله رژیم صهیونیستی
رسانه‌های سوریه بامداد شنبه از حمله یک پهپاد رژیم صهیونیستی به استان «قنیطره» خبر دادند. گزارش‌ها حاکی از آن است که سه سرباز سوریه بر اثر این حمله کشته شده‌اند و البته پهپاد رژیم صهیونیستی نیز سرنگون شده است. دولت دمشق بارها اعلام کرده که از تسلیحات ضبط شده از تکفیری‌های داعش، جنگ افزار‌های ساخت رژیم صهیونیستی به تعداد زیاد کشف شده است. سوریه همواره از حمایت رژيم صهیونیستی از داعش شکایت می‌کند.