kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۸۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶

اخبار کوتاه از فوتبال


اعزام تیم ملی فوتبال به اتریش
تیم ملی فوتبال برای برگزاری اردوی تدارکاتی عازم اتریش شد. تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای دیدار با تیم ملی ازبکستان از هفته هشتم مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آماده می‌کند، پس از چند روز تمرین در تهران طبق برنامه‌ریزی انجام شده،عصر دیروز راهی اتریش شد تا اردوی تدارکاتی خود را در این کشور دنبال کند.تیم ملی در ادامه این اردو روز ۱۴ خرداد در شهر پودوگوریسا به مصاف مونته‌نگرو می‌رود و سپس روز ۱۵ خرداد عازم امارات خواهد شد تا اردوی دوم خود را با حضور همه بازیکنان برگزار کند.برای این اردو ۴ بازیکن لیگ برتری به نام‌های ساسان انصاری، وحید محمدزاده، حامد لک و محمدحسین کنعانی‌زادگان موفق به کسب ویزای شنگن نشدند و نتوانستند تیم ملی را همراهی کنند.لژیونرهایی مانند سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی و... در اروپا به جمع ملی‌پوشان ملحق خواهند شد.
درگذشت پیشکسوت پرسپولیس و اهدای اعضای بدنش
مجید نائینی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس که به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بهمن تهران بستری بود، عصر روز پنج‌شنبه 4 خرداد درگذشت. او سابقه بازی در تیم فوتبال پرسپولیس را در کارنامه خود دارد و مدتی هم سرمربی تیم فوتبال امیدهای این باشگاه بود.وی که دچار مرگ مغزی شده بود با موافقت خانواده‌اش، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد. دکتر سروش اویسی پزشک هماهنگ‌کننده و تشخیص مرگ مغزی بیمارستان مسیح دانشوری از اهدای سه عضو مجید نائینی سرمربی تیم ملی فوتبال امیدهای جوانان پرسپولیس خبر داد و گفت: امروز(دیروز) بعد از اثبات مرگ مغزی ایشان، می‌توانند جان سه تن را با اهدای سه ارگان خود یعنی کبد و دو کلیه نجات دهند که واقعا از خانواده‌شان به دلیل بخششی که کردند تشکر می‌کنیم.سرویس ورزشی روزنامه کیهان این ضایعه را به خانواده آن مرحوم و باشگاه پرسپولیس تسلیت میگوید.
صعود برق جدید شیراز به لیگ دسته اول
برق جدید شیراز با پیروزی یک بر صفر مقابل شاهین شهرداری بوشهر به لیگ آزادگان صعود کرد. دیدار برق جدید شیراز و شاهین شهرداری بوشهر در پلی آف لیگ دسته دو در ورزشگاه یادگار امام برگزار شد. این دیدار در نهایت با تک گل سعید مرتضوی در دقیقه 90 از روی نقطه پنالتی به سود برق جدید شیراز به پایان رسید تا این تیم به لیگ آزادگان صعود کند.پیش از این شهرداری ماهشهر و شهرداری تبریز جواز حضور در لیگ آزادگان را کسب کرده بودند.
آغاز زودتر لیگ هفدهم به خاطر جام جهانی
رئیس مسابقات سازمان لیگ می‌گوید به دلیل حضور در فصل منتهی به جام جهانی بازی‌های لیگ هفدهم یک هفته زودتر آغاز می‌شود.سعید فتاحی، رئیس برگزاری مسابقات سازمان لیگ در حاشیه نشست سالانه مربیان درباره برنامه ارائه شده به مربیان گفت: برنامه ما پیشنهادی بوده است. مربیان باید مطالعه کنند و نقطه نظرات خود را به ما بگویند تا قبل از قرعه‌کشی مسابقه‌های لیگ برنامه قطعی را اعلام کنیم. در سایر لیگ‌های دنیا به دلیل جام جهانی، مسابقه‌ها زودتر برگزار می‌شود. به طور مثال بوندسلیگا ۱۴ روز، سری A ۱۱ روز و لالیگا ۱۵ روز زودتر برگزار می‌شود. ما نیز یک هفته مسابقه‌ها را جلوتر آوردیم تا مسابقه‌های نیم فصل اول فشرده نشود. تیم‌های آسیایی ما نظیر استقلال، پرسپولیس و استقلال خوزستان اگر بتوانند به مرحله بعد صعود کنند، بازی‌های فشرده‌ای در نیم فصل اول خواهند داشت به همین دلیل ما برنامه‌ریزی را به گونه‌ای انجام دادیم تا بتوانیم برنامه بازی‌های این سه تیم را طوری بچینیم که دچار مشکل نشود.
غفوری و ابراهیمی به بازی برگشت با العین می‌رسند
مدیرعامل باشگاه استقلال می‌گوید وریا غفوری و امید ابراهیم به دیدار هفته آینده برابر العین می‌رسند.رضا افتخاری درباره آخرین وضعیت این باشگاه اظهار کرد: استقلال شرایط خوبی دارد. با منصوریان صحبت کردم و او گفت غفوری و ابراهیمی به بازی برگشت برابر العین خواهند رسید. تنها مشکل ما غیبت فرشید اسماعیلی در بازی برگشت است و البته تصمیم داریم روزبه چشمی را با خود به امارات ببریم.وی افزود: مدیران العین از میزبانی ما راضی بودند و نماینده AFC نیز از شرایط ابراز رضایت کرد. تماشاگران تخلفی انجام ندادند و احترام کامل را به حریف گذاشتند و فکر نمی‌کنم این صحبتها از سوی مدیرعامل العین مطرح شده باشد زیرا او در جریان بازی در کنار من حضور داشت و پس از بازی نیز از من تشکر کرد و گفت بازی خوبی بود.افتخاری در مورد نقل و انتقالات برای فصل بعد نیز گفت:‌ افراد مذاکره‌کننده ما مشخص شدند، رایزنی‌ها شروع شده اما مذاکرات به بعد از بازی العین موکول شده است. منصوریان به من لیست اولیه داد اما گفت شاید تغییراتی داشته باشد که بعد از بازی العین مشخص می‌شود. لیست خروجی ما نیز با تصمیم منصوریان مشخص می‌شود که البته تعداد آن اندک است. دیروز همچنین شنیده شد تا اینجای کار تاکنون حسن بیت‌سعید و پژمان منتظری گزینه‌‌های قطعی و مدنظر علیرضا منصوریان معرفی شده‌اند. رضا افتخاری مدیرعامل استقلال روز گذشته اعلام کرد که منتظری کارهایش را برای بازگشت به استقلال انجام داده است. در مورد بیت‌سعید هم گفته شده وی پس از دیدار استقلال خوزستان با الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به طور رسمی به استقلال می‌پیوندد.
دست نشان سرمربی جدید ملوان انزلی
سرمربی سابق صنعت نفت آبادان سرمربی ملوان بندرانزلی شد.نادر دست نشان سرمربی سابق صنعت نفت آبادان که از نیمه‌های فصل گذشته لیگ آزادگان هدایت خونه به خونه بابل در لیگ آزادگان را بر عهده داشت، سرمربی ملوان بندرانزلی شد.دست نشان در لیگ آزادگان 95-94 موفق شد با صنعت نفت آبادان به لیگ برتر صعود کند.قرار است امروزجلسه معارفه دست نشان برگزار شود.ملوانان فصل گذشته لیگ آزادگان از صعود به لیگ برتر بازماندند و با 58 امتیاز در رده چهارم قرار گرفتند.
پورموسوی سرمربی فولاد شد
مدیرعامل باشگاه فولاد با اشاره به انتخاب پورموسوی به عنوان سرمربی گفت: اگر می‌خواستیم صبر کنیم تا بازی استقلال خوزستان در لیگ قهرمانان تمام شود، ۱۰،۱۵ روز عقب می‌افتادیم. علیرضا اژدری‌زاده درباره انتخاب سید اکبر پورموسوی به عنوان سرمربی تیم فولاد خوزستان، اظهار کرد: بعد از بررسی گزینه‌ها، نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که یک گزینه بومی می‌تواند کمک زیادی به باشگاه فولاد خوزستان کند و پورموسوی بهترین گزینه است. با توجه به جلسه‌ای که با پورموسوی داشتیم، در نهایت به توافق رسیدیم که ایشان فصل آینده سرمربی فولاد باشد.
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر
*محمد عباس‌زاده مهاجم فصل گذشته تیم نساجی مازندران که در فصل ۹۵- ۹۶ رقابت‌های لیگ دسته فوتبال کشور (آزادگان) با ثبت ۲۴ گل عنوان آقای گل رقابت‌ها را کسب کرده بود با عقد قراردادی سه‌ساله به تیم فوتبال سایپا پیوست.عباس‌زاده دو فصل قبل برای پرسپولیس بازی می‌کرد.
* کاخابر کاخاشویلی هافبک گرجستانی فصل گذشته تیم ماشین سازی بعد از دریافت رضایت نامه‌اش، با تیم گسترش فولاد به توافق رسید و قراردادی دو ساله را با این تیم امضا کرد.از امین حاج محمدی به عنوان خرید بعدی تیم گسترش فولاد یاد می‌شود.