kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴

انتخاباتی باشکوه و چند نکته



  سامان کریمی
  جمعه 29 اردیبهشت به عنوان یکی دیگر از صحنه‌های حضور حماسی مردم در دفاع از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در تاریخ این مرز و بوم ماندگار شد، رهبر معظم انقلاب پیروز این میدان را مردمی و نظامی می‌دانند که علی رغم توطئه و تلاش دشمن، توانستند سرافرازانه گامی بزرگ را در جهت اعتلای کشور بردارند، باید اذعان داشت که این پیروزی در وهله اول مرهون هدایت و مدیریت راهبردی رهبر فرزانه‌ای است که در شرایط سخت و پیچیده جهانی، منطقه‌ای و حساس داخلی توانسته‌اند ضمن دادن آگاهی‌های لازم به مردم نظام اسلامی را در برگزاری انتخاباتی شکوهمند یاری نمایند.
بی‌شک بررسی و تحلیل این حضور حماسی و نتایج مترتب بر آن فرصت دیگری را می‌طلبد و درآینده به آن پرداخته خواهد شد ولی در این مجال به چند نکته اشاره می‌شود.
1- این انتخاب پرشکوه در الگوی مردم‌سالاری اسلامی تحقق یافته و نشانی از عظمت انقلاب اسلامی است، این در حالی است که دمکراسی‌های مدعی لیبرال با همه ابزار تبلیغاتی– رسانه‌ای و بهره‌گیری ازآخرین یافته‌ها و آموزه‌های به اصطلاح انسان شناسانه خود قادر به خلق آن نیستند و حسرت چنین حضور مردمی را دارند.
2- واضح است که رای اکثریت شرکت کنندگان در انتخابات به جز اندکی که شاید تحت تاثیر توصیه‌های دیگران و فضای تبلیغاتی بوده‌اند متاثر از درک شرایط کشور ورای به نامزدی بوده که به زعم رای دهنده توانایی حل مشکلات کشور را داراست با این مبنا هیچ یک از کسانی که با آگاهی در انتخابات شرکت کرده‌اند حتی اگر نامزد مورد نظر آنها رای نیاورده باشد از انتخاب خود پشیمان نیستد و مسرور به عمل به تکلیف هستند.
3- دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دومین دوره از انتخابات ریاست جمهوری بعد از فتنه 88 می‌باشد. این حضور حماسی نشان داد که مردم به نظام اسلامی و نهادهای انتخاباتی - نظارتی برآمده از آن اعتماد کامل دارند و نظام اسلامی را حافظ و امین در پاسداشت رای خود می‌دانند واین خود نتیجه ایستادگی رهبرمعظم انقلاب در برابر خواسته‌های فتنه گران سال 88 می‌باشد کسانی که هشت ماه نظام اسلامی را درگیر فتنه‌ای کردند که هنوزکه هنوز است ایران اسلامی تاوان و خسارات آن قدرت طلبی را می‌پردازد و متاسفانه بعضی از آنها در پرتو شرایط کشور در انتخابات به زعم خود نقش‌آفرینی می‌کنند.
4- متاسفانه بعضی از نامزدهای ریاست جمهوری از فرصتی که به برکت خون‌های پاک شهیدان برای آنان فراهم شده از آزادی بدست آمده در پرتو ایثارها و فداکاری‌ها سوء‌استفاده کرده و با سیاه‌نمایی و تهمت به نظام اسلامی، به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با بی‌انصافی با انگیزه جذب رای در بعضی از لایه‌های اجتماعی سخنانی را بر زبان راندند که دل انقلابیون در داخل و دوستان انقلاب را در خارج محزون و موجبات شادی معاندان و ضد انقلاب را فراهم ساخت. در این میان آنچه مایه تاسف است اینکه بعضی مانند بیت امام(ره) که از دیگران اولی به حمایت از امام و راه امام (ره) و مظلومیت انقلاب اسلامی هستند نه تنها سکوت کرده بلکه از گوینده این سخنان حمایت کردند. با این همه شایسته است مسئولان امر با پایان یافتن حال و هوای انتخابات به این گونه اظهارات واکنش و رسیدگی نمایند ویا حداقل با اصلاح قوانین جلوی این یاوه گویی‌ها را در انتخابات آینده گرفته و گوینده را پاسخگو نمایند . هرچند به مصداق آیه شریفه فَمَن يَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ خَيراً يَرَهُ وَمَن يَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ در پیشگاه خداوند متعال و امام و شهیدان مواخذه آنان دور نیست.