kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹

حشدالشعبی سنگ تمام گذاشت /آزادسازی شهر راهبردی قیروان در 10 روز

نیروهای بسیج مردمی(حشدالشعبی) عراق شهر راهبردی «قیروان» در شمال غرب این کشور را تنها طی 10 روز عملیات، از اشغال «داعش»؛ به طور کامل آزاد کردند.

سرویس خارجی-

روز 23 اردیبهشت بود که خبر آغاز عملیات آزادسازی شهر «قیروان» در مناطق مرزی استان «نینوا»ی عراق و سوریه رسانه‌ای شد.
با توجه به شرایط خاص شهر موصل و اینکه عملیات آزادسازی این شهر از روز 26 مهر آغاز شده و همچنان ادامه دارد، بسیاری تصور می‌کردند با آغاز عملیات موصل، یک عملیات فرسایشی دیگر آغاز شده است و حتی آزادسازی ده‌ها روستا در حومه قیروان نیز کسی را متقاعد نمی‌کرد که این شهر نیز با همین سرعت، آزاد شود.
اما، دیروز این اتفاق افتاد و در مورد علت پیروزی سریع، علاوه بر روحیه و ایمان قوی نیروهای رزمنده، تاکتیک ویژه‌ای بود که بسیج مردمی به‌کار گرفته بود. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «ابوعلی البصری» فرمانده بسیج مردمی در این‌باره گفت که فرماندهی بسیج در جریان عملیات متوجه شد، گروه تروریستی داعش به موشک‌های جدید و پیشرفته دست یافته است و به همین خاطر، فرماندهی بسیج ناچار شد در نقشه عملیاتی تغییراتی ایجاد کند و به جای جنگ در روز، شبانگاه با این گروه تروریستی درگیر شود و پیشروی کند.
«هادی عامری» از دیگر فرماندهان بسیج نیز اعلام کرد، نیروهای بسیج مردمی طی عملیاتی شبانه و با حفظ اصل غافلگیری، تمامی منطقه(از جمله شهر قیروان) را تحت کنترل خود درآوردند.
عملیات آزادسازی 22 اردیبهشت با نام «محمد رسول‌الله(ص)2» از سوی نیروهای بسیج مردمی آغاز شده بود.
پیروزی سریع بسیج در قیروان یکبار دیگر کارآمدی این نیروها را در جنگ علیه تروریست‌ها ثابت کرده است. در عملیات آزادسازی موصل، دولت بغداد به خاطر فشارهای آمریکا و ترکیه، مجبور شد بسیج را در این عملیات و در داخل شهر موصل دخالت ندهد و اکنون و با توجه به پیروزی سریع و باورنکردنی بسیج در قیروان، به همگان ثابت شده است که اگر بسیج مردمی وارد موصل می‌شد، کار داعش در همان ماه‌های نخستین آغاز عملیات، به اتمام می‌رسید و غیرنظامیان نیز آسیبی نمی‌دیدند. به عبارتی این پیروزی حیرت‌انگیز، علت واقعی مخالفت آمریکا با این گروه را نشان داد!
جنایت تازه داعش
تروریست‌های داعش اما در استان کرکوک دست به جنایت جدیدی زدند؛ به گزارش ابنا، بر اساس تصاویری که داعش در اینترنت قرار داده، عناصر داعش 15 غیرنظامی را به اتهام همکاری با حکومت، ارتش و بسیج مردمی، وحشیانه کشتند. یکی از این اسیران ابتدا مجبور شد با خون دیگر اسیران که سر آنها بریده شده بود، روی دیوار شعار بنویسد و سپس، سر خودش نیز به طرز وحشیانه‌ای، بریده شد! عناصر داعش تعدادی دیگر از این اسیران را هم با شلیک به سر، به قتل رساندند.
تروریست‌ها در حالی دست به چنین اقدامات غیرانسانی می‌زنند که بیش از 90 درصد شهر موصل را از دست داده‌اند و شهر قیروان را نیز ترک کرده‌اند.