kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۳۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸

شگفت‌زدگی رسانه‌های خارجی از مشارکت بالای مردم ایران در انتخابات

رسانه‌های خارجی ضمن پوشش اخبار مربوط به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران از مشارکت گسترده مردم شگفت‌زده شدند.


رسانه‌های خارجی روز جمعه حضور مردم در انتخابات ریاست ‌جمهوری را پوشش دادند. این رسانه‌ها از مشارکت گسترده مردم شگفت‌زده شدند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: میلیون‌ها ایرانی تا آخرین ساعات روز جمعه در رأی‌گیری برای انتخاب رئیس‌جمهور کشورشان شرکت کردند.
این رسانه آمریکایی اضافه کرده مقام‌های ایران دست کم 3 بار رأی‌گیری را در بیش از 63000 مرکز اخذ رأی تمدید کردند.
خبرگزاری رویترز نوشت: مسئولان ایرانی بعد از مشارکت بالای مردم در انتخاباتی با رقابت تنگاتنگ، شمارش آرا را آغاز کردند.
این رسانه انگلیسی افزود: روزنامه‌های ایرانی از مشارکت مردم تقدیر کرده و تیترهایی مانند «پیروزی تاریخی برای ایرانیان» را انتخاب کردند.
به گزارش فارس، شبکه خبری الجزیره نیز مانند دیگر رسانه‌ها به صف طولانی مردم برای رأی دادن اشاره کرده است.
روزنامه یواس‌ای تودی نوشت: در بیرون اماکن اخذ رأی صف‌های طولانی تشکیل شد.
روزنامه نیویورک‌تایمز نیز در گزارشی نوشت: ایرانی‌ها روز جمعه به اندازه‌ای در مراکز رأی‌گیری حاضر شدند که مقام‌های انتخاباتی، سه بار رأی‌گیری را تمدید کردند.
شبکه تلویزیونی فرانس 24، میزان مشارکت توده‌های مردمی با صف‌های طولانی در حوزه‌های رای‌گیری را یکی از نکات برجسته انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران قلمداد کرد.
کانال اول تلویزیون آلمان «آ.اِر.دِ» در گزارشی نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای با حضور در پای صندوق رای، خواستار مشارکت حداکثری مردم ایران در این انتخابات شد.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: «آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران دقایقی پس از آغاز کار مراکز رای‌گیری، رای خود را به صندوق انداخت و گفت: «سرنوشت کشور در دستان مردم ایران است».