kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۳۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
عضو شورای سلامت دهان خبر داد

پوشش خدمات سلامت دهان و دندان ۷ میلیون دانش آموز دبستانی

عضو شورای سلامت دهان پوشش خدمات سلامت دهان و دندان ۷ میلیون دانش آموز دبستانی را گامی موثر در جهت توسعه عملکرد نظام سلامت دهان کشور دانست.



مجید قاسمیانپور به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای گسترش نظام ارائه خدمات سلامت دهان و دندان به کودکان دبستانی، تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت و درمان با وزارت آموزش و پرورش در بالاترین سطح یعنی دو وزیر به امضا رسید.
قاسمیانپور در خصوص جزییات این تفاهم نامه افزود: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تا برنامه پنج ساله‌ای در جهت مشارکت این دو وزارتخانه و در راستای ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان طراحی و اجرا شود.
وی ادامه داد: در این برنامه اداره سلامت دهان وزارت بهداشت، ۷ میلیون کودک دبستانی را در فاز اول تحت پوشش خدمات دندانپزشکی پیشگیرانه، ارتقایی و نظارتی خود قرار داده و بدین نحو زمینه ارتباط با وزارت آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین نهاد حاکمیتی مرجع در حوزه آموزش و فرهنگ کشور فراهم شده است.
عضو شورای سلامت دهان با بیان اینکه امروز مدارس به پایگاه توسعه فرهنگ و سواد بهداشتی در کشور تبدیل شده اند، اظهار داشت: بیش از ۶۰ هزار مدرسه به این طرح وارد شده و حدود ۷ میلیون کودک شاغل به تحصیل در تمام مدارس سراسر کشور مورد رصد و شناسایی قرار گرفته‌اند تا بر اساس ظرفیت‌های موجود در نظام شبکه ارایه خدمات سلامت دهان کشور و مشارکت بخش خصوصی بتوانند بر اساس نیاز درمانی احصا شده آنها، برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.