kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲

کوتاه از انتخابات


توضیحات قاضی‌زاده درباره اصلاحیه مستند حسن روحانی
سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخاباتی نامزدها در گفت‌وگویی در پاسخ به سؤالی درباره اصلاحیه مستند حسن روحانی از سوی صداوسیما، گفت: موارد اصلاحیه‌های برنامه تبلیغاتی برای بخش عمده‌ای از نامزدها وجود داشته و امری عادی محسوب می‌شود؛ اصلاحیه برنامه مورد اشاره نیز به حکم ماده 64 قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که فراقوه‌ای است، اعلام شد؛ همچنانکه برنامه‌های دیگر کاندیداها نیز دارای اصلاحیه بود.
به گزارش ایسنا، وی اظهار داشت: اگر نمایندگان ستاد نامزدها اصلاحیه را انجام ندهند، اصلاحیه‌های باقی‌مانده به تشخیص کمیسیون توسط سازمان صداوسیما صورت می‌گیرد.
نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص روند اصلاح برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها، خاطرنشان کرد: بر اساس روند فعلی، انجام اصلاحیه‌ها بر عهده ستاد کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری است، به عنوان مثال در این بین برنامه رادیویی آقای قالیباف نیاز به اصلاحیه داشت که بعد از نپذیرفتن ستاد وی مبنی بر انجام این مهم، این ستاد درخواست عدم پخش برنامه را داشت.

امروز؛ استقرار صندوق‌‌های الکترونیک انتخابات شوراها در ۱۴۵ شهر کشور
قاسم میرزایی‌نکو، مسئول کمیته فناوری هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین اقدمات این هیئت برای برگزاری انتخابات «تمام‌الکترونیک» شوراها، گفت: تمامی اقدامات لازم از لحاظ تهیه زیرساخت‌ها، اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک شوراها در حوزه‌های تعیین شده، انجام شده است.
به گزارش تسنیم، وی افزود: دستگاه‌های اخذ رأی الکترونیک نیز مهیا شده و مجریان و ناظران آموزش‌های لازم را نیز دید‌ه‌اند و امروز (سه‌شنبه‌ 19 اردیبهشت) با نظارت اعضای هیئت نظارت استانی و شهرستانی در حوزه‌های انتخابیه که از قبل مشخص شده است، استقرار می‌یابند.
مسئول کمیته فناوری هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تصریح کرد: انتخابات شوراها در حدود 145 شهر کشور که دارای 7 یا 9 عضو هستند، به صورت «تمام‌الکترونیک» برگزار می‌شود.

تشکر« جبهه مردمی» از مواضع انقلابی میرسلیم
لطف‌الله فروزنده، عضو هیئت‌رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: شورای مرکزی تحلیلی از فضای حاکم بر انتخابات داشت و با توجه به حضور قدرتمند نامزدهای این جبهه و نگرش مردم، فضای عمومی به نفع جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.
به گزارش تسنیم، وی درباره نامزدهای دیگر که منتقد وضع موجود بودند، خاطرنشان کرد: شورای مرکزی جبهه مردمی از آقای میرسلیم که به صورت مستقل وارد شده است به دلیل اینکه موضع خوب و انقلابی داشته است تشکر نمود. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اقبال مردم به جبهه مردمی بسیار بیشتر از جبهه مقابل است و به فضل الهی این روند روبه‌گسترش خواهد بود.

شکایت بیش از ۵ هزار داوطلب ردصلاحیت شده انتخابات شوراها
فرهاد تجری، سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی شکایات کاندیداهای رد صلاحیت شده انتخابات شوراها، گفت: در مجموع تا به امروز 5هزار و 389 شکایت نسبت به رد صلاحیت‌ها در کل کشور ثبت شده است که استان آذربایجان شرقی با 630 مورد بیشترین و استان سمنان با 9 مورد کمترین آمار شکایات ثبت شده را دارند.
به گزارش تسنیم، وی با اشاره به جزئیات شکایات مطرح شده در هیئت‌های عالی استان، افزود: از این تعداد شکایت، دو هزار و 160 پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار گرفتند که 692 مورد تایید صلاحیت و 609 مورد، رد صلاحیت شدند. همچنین این پرونده‌ها در 109 جلسه مورد بررسی مجدد قرار گرفتند.