kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۴۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
یک کارگردان:

آقای روحانی! لطفا ما را تهدید نکنید(اخبار ادبی و هنری)

کارگردان برنده سیمرغ بهترین فیلم در سی‌امین جشنواره فیلم فجر در واکنش به اظهارات حسن روحانی در مناظره‌های تلویزیونی، نامه‌ای سرگشاده را خطاب به وی منتشر کرد.



پرویز شیخ‌طادی، کارگردان فیلم‌هایی چون «روزهای زندگی» و «شکارچی شنبه» در این نامه خطاب به روحانی نوشته است: «آقای روحانی! ما یکبار با خون استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را خریدیم. پس دوباره آن را به ما نفروشید. مارا تهدید نکنید. ما ازجنگ نمی‌ترسیم. ما از شیعه لیبرال می‌ترسیم. ما را از داعش، عربستان و آمریکا و روسیه نترسانید. ما ازسرمایه داری افسارگسیخته سی ساله می‌ترسیم. ما ازآن خودی، که روی آنتن زنده بین‌المللی رمز مداخله و تفرقه را اعلام می‌کند می‌ترسیم. ما از آن خودی که روی آنتن زنده و درسطح جهانی اعلام می‌کند ‌ای ملت از آمریکا بترسید و به من رای دهید می‌ترسیم. از کسانی که علنی و با شجاعت آدرس نقاط ضعف وطنش را می‌دهد می‌ترسیم. ما ازدولتی که براحتی سرش کلاه می‌رود می‌ترسیم. ما ازکسانی که برای غارت بیت‌المال گردنه احد را به دشمن واگذار می‌کنند می‌ترسیم.»
وی در بخش دیگری از این نامه تصریح کرد: «با این ترس و وحشتی که ما از شما دیدیم با اولین گلوله هرچه کلید به امانت دارید دودستی تقدیم متجاوز خواهید کرد... منش و سنت عقب‌نشینی غیر از این نیست، آغاز همه عقب‌نشینی‌ها خستگی از مبارزه با نفس است. خسته‌ شدن از دست و ترازوی علی است، از عدالت.»