kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶

حوادث کوتاه از کشور


    توقیف 13 تن چوب جنگلی
ساری-خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی آمل گفت: ماموران پاسگاه انتظامی «آغوزبن» هنگام پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را متوقف ساختند.
سرهنگ ولی‌الله گنجیان مقدم افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند 13 تن چوب جنگلی بدون هیچ‌گونه مدرک قانونی کشف و راننده کامیون مزبور را دستگیر کنند. به گفته وی فرد دستگیر شده به مراجع قانونی معرفی شد.
بازداشت جاعل آرم صدا و سیما
کرمان- خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب کرمان اظهار داشت: در پی وصول گزارشی از صدا و سیمای مرکز استان مبنی بر اینکه فردی با جعل آرم و لوگوی کانال خبری صدا و سیما اقدام به بارگذاری اخباری غیرواقعی و مطالب خلاف واقع در فضای مجازی کرده است شناسایی و مقابله با این جرم در دستور کار معاونت نظارت و رصد بر فضای مجازی دادستانی عمومی و انقلاب کرمان قرار گرفت. خداداد سالاری افزود: ماموران پلیس فتا موفق شدند فرد مورد نظر را شناسایی و دستگیر کنند. وی گفت: پرونده این متهم  در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم سایبری تحت رسیدگی قرار دارد.
هندوانه با طعم تریاک و حشیش
سرویس شهرستان‌ها: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران این فرماندهی مطلع شدند که قاچاقچیان قصد دارند یک محموله افیونی را از استان‌های جنوبی به اصفهان انتقال دهند لذا در محورهای ورودی این استان مستقر شدند.
سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: ماموران کامیون حامل مواد مخدر را شناسایی و آن را متوقف ساختند.
وی با بيان اينكه خودروي مذكور حامل بار هندوانه بود اظهار داشت: در بازرسي‌هاي صورت گرفته تعداد 16کيسه حاوي 28 بسته به طور تقریبی 10کيلويي ترياک به وزن 265 کيلو و 200 گرم و تعداد 40 بسته حشيش به وزن 39 کيلو و 500 گرم کشف شد.
سرهنگ كريمي گفت: در اين رابطه راننده خودرو دستگير و همراه پرونده تشكيل شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضایي شد.
پلمب انبار لوازم خانگی
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی مقدار  قابل توجهي لوازم خانگی قاچاق در انباري در «نصيرآباد شهريار» بررسي موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.
سرهنگ کرمی‌زند افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی انبار مزبور را مورد بازرسی قرار دادند و موفق شدند 604 دستگاه لوازم خانگی فاقد هرگونه مدرک قانونی کشف کنند.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ريالي اقلام مکشوفه را دو میلیارد ريال برآورد کردند، افزود: در اين عمليات پليس، یک قاچاقچی دستگير و انبار مورد نظر پلمب شد.
زوج جوان قربانی برق غیرمجاز
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی صومعه‌سرا اظهار داشت: یک جوان 34 ساله صومعه‌سرایی که برای آبیاری شالیزارش از انشعاب غیرمجاز کابل برق استفاده کرده بود، هنگام روشن کردن پمپ آب دچار برق‌گرفتگی شد و در دم جان باخت.
سرهنگ اردشیر آقاجانی افزود: همسر متوفی هم پس از مراجعه به شالیزارشان دچار برق‌گرفتگی شد.
وی تصریح کرد: این  زن جوان  به بیمارستان منتقل شد اما بعلت شدت سوختگی جان خود را از دست داد.
انبار لاستیک لو رفت
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان خراسان رضوي گفت: با كسب خبري مبني بر توزیع لاستیک قاچاق توسط فردی سودجو در مشهد تیمی از پلیس آگاهی ‌بررسی موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
سرتیپ بهمن امیری‌مقدم افزود: كارآگاهان با کنترل نامحسوس این فرد محل دپو کالاهای قاچاق را در محدوده جاده مشهد- باغچه شناسایی کردند و با هماهنگی مقام قضایی آنجا را مورد بازرسی قرار دادند.
وی اظهار داشت: در این بازرسی ماموران موفق شدند یکهزار و 200 حلقه انواع لاستیک خودروی سواری بدون هرگونه مدارک گمرکی کشف و ضبط کنند.فرمانده انتظامی استان خراسان رضوي با اشاره به اینکه ارزش ریالی لاستیک‌های قاچاق دو میلیارد و 400 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: انبار مربوطه پلمب و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شد.
نجات از دندان‌های سگ
ساری- ایرنا: سخنگوی اورژانس 115 مازندران گفت: بر اثر حمله یک گله سگ ولگرد، مرد روستایی 55 ساله ساکن شهرستان بابلسر زخمی شد.
زکریا اشکپور افزود: این حادثه صبح دوشنبه در محور بابل- بابلسر رخ داد و مرد میانسال روستایی از چند ناحیه بدن دچار حیوان‌گزیدگی شد.
وی گفت: مصدوم پس از ارائه کمک‌های اولیه توسط امدادگران اورژانس 115 مازندران در محل حادثه، برای پیگیری درمان به بیمارستان شفای بابلسر انتقال یافت.براساس آمارهای رسمی، سالانه 150 هزار مورد حیوان‌گزیدگی در کشور رخ می‌دهد که 85 درصد آن مربوط به سگ‌های ولگرد و خانگی است و دولت سالانه برای درمان حیوان‌گزیدگی حدود 150 میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌کند.
نگهداری 7 کیلو هروئین در خانه
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی زاهدان گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر توزیع مواد مخدر در خانه‌ای در حاشیه این شهر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی زاهدان قرار گرفت. سرهنگ علی عارف‌نژاد با اشاره به شناسایی خانه مورد نظر گفت: ماموران با انجام یک عملیات غافلگیرانه 6 قاچاقچی را در این منزل مسکونی دستگیر و 7 کیلوگرم هروئین نیز کشف کردند. وی تصریح کرد: افراد دستگیر شده تحویل مراجع قضایی شدند.
گاماسیاب جسد جوان را پس داد
کرمانشاه- خبرگزاری فارس: جسدجوان 35 ساله کرمانشاهی در مسیر رودخانه گاماسیاب پیدا شد. سیدصمد حسینی حدود 40 روز پیش اقدام به نجات جان کودکی 12 ساله کرده بود که پس از نجات این کودک، خود در رودخانه گاماسیاب غرق شد.جست‌وجو برای یافتن پیکر این جوان فداکار در محدوده محل یادشده ادامه یافت تا اینکه غواصان موفق به یافتن جسد وی در مسیر رودخانه گاماسیاب شدند.
دستگیری عاملان تیراندازی
یزد- خبرنگارکیهان: معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان یزد اظهار داشت: در جمعه شب گذشته خبر تیراندازی و مجروح شدن چند نفر در یکی از محلات شهر یزد به پلیس اعلام شد.
سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: با اعلام این خبر بلافاصله ماموران پلیس در محل حاضر و مشخص شد که 3 نفر بر اثر اصابت گلوله ساچمه‌ای مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی خاطرنشان کرد: با انجام تحقیقات میدانی مشخص شد که دو نفر به علت اختلافات قبلی به سمت این افراد تیراندازی و از محل متواری شده‌اند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد تصریح کرد: با تلاش ماموران پلیس استان ضاربان این حادثه در کمتر از 24 ساعت شناسایی و در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.
بار قاچاق به مقصد نرسید
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی مهرستان با اشاره به دریافت خبری مبنی بر ورود کالای قاچاق اظهار داشت: ماموران به برپایی ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی این شهرستان اقدام کردند. سرهنگ اسماعیل منصوری افزود: ماموران به 3 دستگاه خودرو مشکوک شدند و به آنها دستور ایست دادند اما رانندگان به دستور پلیس توجهی نکردند.
وی افزود: پس از مدتی تعقیب و گریز قاچاقچیان با تنگ شدن عرصه، با به جا گذاشتن خودروهای حامل بار قاچاق از محل متواری شدند که در بازرسی از این خودروها مقدار قابل توجهی برنج قاچاق و میوه‌های ممنوعه به ارزش 160 میلیون ریال کشف شد.