kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
آخرین مسابقات نمایندگان فوتبال ایران در آسیا امشب برگزار می‌شود

استقلال تهران و خوزستان در تدارک جشن صعود

در روز پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب قاره، استقلال و استقلال خوزستان ایران می‌توانند صعودشان به مرحله حذفی را جشن بگیرند.

سرویس ورزشی-

مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب قاره، امروز سه‌شنبه به پایان می‌رسد. در این روز، دو تیم ایرانی با حریفانی از عربستان و امارات دیدار می‌کنند. استقلال و استقلال خوزستان ایران در حالی ششمین دیدارشان در این مرحله را برگزار می‌کنند که بخت زیادی برای صعود به مرحله حذفی دارند.
التعاون عربستان - استقلال ایران
تیم فوتبال استقلال ایران که در پایان لیگ برتر توانست در رده دوم جای بگیرد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، فصل بعد به صورت مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا حاضر خواهد بود، در فصل جاری این رقابت‌ها عملکرد خوبی داشت و اکنون می‌تواند با کسب برتری یا حتی تساوی برابر التعاون عربستان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه یابد. این در حالی است که حریف عربستانی آبی‌ها در رقابت‌های داخلی این کشور موفق نبود و به لیگ دسته پایین‌تر سقوط کرده است.
دیدار استقلال و التعاون در دوحه قطر برگزار می‌شود اما با توجه به قدرت دو تیم، به نظر نمی‌رسد آبی‌های ایرانی کار سختی داشته باشند. تنها در صورتی که التعاون با اختلاف چهار گل یا بیشتر استقلال را شکست دهد، به دور بعد صعود می‌کند و همین مسئله قطعا باعث می‌شود که این تیم برابر نماینده ایران بازی هجومی را در دستور کار قرار دهد. استقلالی‌ها در اجرای ضد حمله برابر تیم‌های هجومی عملکرد خوبی داشته است.
این دیدار ساعت ۲۰:۲۰ برگزار می‌شود و در دیگر دیدار این گروه هم به صورت هم‌زمان، الاهلی امارات میزبان لوکوموتیو ازبکستان است.
استقلال خوزستان با یک تساوی هم صعود می‌کند
استقلال خوزستان سه‌شنبه میزبان آخرین تیم گروهش است. آبی‌پوشان با یک مساوی هم در این بازی می‌تواند به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. شاگردان سیروس پورموسوی در لیگ قهرمانان آسیا فراتر از انتظار ظاهر شدند و اکنون نیز می‌خواهند در اهواز جشن صعودشان را با حضور هواداران بگیرند. استقلال خوزستان بازیکنان جوان و شایسته زیادی دارد که در این مسابقات خوش درخشیدند.
الجزیره ضعیف‌ترین تیم گروه است که انگیزه‌ای برای این بازی ندارد این حریف اماراتی فقط یک امتیاز از 5 مسابقه قبلی خود کسب کرده و با 10 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع گروه را هم دارد.
استقلال خوزستان در بازی رفت در امارات هم با تک گل الویس نانگ الجزیره را شکست داده بود. شاید بزرگترین مشکل استقلال خوزستان در این مسابقه همان مشکلات مالی است که از ابتدای فصل همراه آبی‌پوشان خوزستانی بوده است. در این گروه لخویا قطر صعودش را قطعی کرده است. لازم به یادآوری است که دیگر بازی این گروه میان تیم‌های لخویا قطر و الفتح عربستان برگزار می‌شود.
لازم به یادآوری است که در هفته آخر مسابقات گروهی منطقه غرب آسیا شب گذشته دو نماینده ایران به نام‌های پرسپولیس و ذوب آهن برابر حریفان خود به میدان رفتند که گزارش و نتیجه این دو مسابقه در شماره بعدی روزنامه کیهان منتشر خواهد شد.