kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶

عوارض کاشت نگین بر روی دندان‌های سالم!

دندان‌ها مانند بافت‌های پوستی نیستند که خود را ترمیم کنند و اگر به دلیل یک سهل انگاری آسیب ببینند باید توسط دندان‌پزشک ترمیم شوند.



مصطفی فاطمی، دندانپزشک درباره کاشت نگین بر روی دندان‌ها به فارس گفت: معمولا جنس نگین‌هایی که بر روی دندان‌ها کاشته می‌شوند پلاستیک، فلز و کریستال‌های رنگی موجود در بازار است.
وی درباره مدت زمان ماندگاری این نگین‌ها بر روی دندان‌ها توضیح داد: مدت زمانی که این نگین‌ها بر روی دندان‌ها باقی می‌مانند به جنس و نحوه چسباندن آنها بر روی دندان‌ها مرتبط است و برخی از این نگین‌ها ممکن است به مرور زمان و مصرف غذاهای سخت از روی دندان کنده شوند. این دندانپزشک تصریح کرد: کاشت نگین بر روی دندان‌های سالم توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است بعدها اگر فرد بخواهد این ماده را از روی دندان‌های خود بردارد به دندان آسیب وارد شود و جای نگین محلی برای تجمع غذا شود. فاطمی عنوان کرد: کاشت نگین بر روی دندان‌هایی که نیاز به ترمیم دارند، منطقی‌تر است.این استاد دانشگاه اضافه کرد: باید توجه داشت دندان‌ها مانند بافت‌های پوستی نیستند که خود را ترمیم کنند و اگر به دلیل یک سهل‌انگاری آسیب ببینند، باید توسط دندان‌پزشک ترمیم شوند. وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از ژل اسید فسفوریک برای کاشت نگین نیز ممکن است، باعث آسیب به مینای دندان شود که این موضوع به تدریج تغییر رنگ دندان را به همراه خواهد داشت.