kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰

کوتاه از انتخابات


تلاش هواداران «روحانی» برای برهم زدن سخنرانی «میرسلیم»
سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری عصر روز شنبه 16 اردیبهشت میهمان دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود تا در جمع آنها سخنرانی کند.
در میان جو حاکم بر مراسم، برخی دانشجویان تصاویری از کاندیدای مختلف از جمله تصاویر حجت‌الاسلام رئیسی، محمدباقر قالیباف و حسن روحانی را در دست داشتند.
در اواسط برنامه، برخی هواداران حسن روحانی اقدام به بر هم زدن مراسم با سر دادن شعار کردند که این اقدام دانشجویان با صحبت‌های میرسلیم و همچنین حضور اکثریت دانشجویان مخالف روحانی ناکام ماند.
میرسلیم در پاسخ به کسانی که اقدام به سر دادن شعار و برهم زدن مراسم می‌کردند، گفت: آزادی که امروز به دست شما رسیده حاصل خون و شهادت فرزندان خوب ماست که باید قدر آنها را بدانیم. انسانی که منطق دارد، فحش نمی‌دهد، قدر آزادی که با آن فریاد می‌زنید را بدانید.

پایان رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت‌ شده انتخابات شوراها
محمدجواد کولیوند نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از پایان رسیدگی به شکایت داوطلبان ردصلاحیت‌ شده انتخابات شوراها خبر داد و گفت: رسیدگی به شکایت آن دسته از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا که صلاحیت‌شان در هیئت‌های اجرایی و نظارت تأیید نشده، از روز دهم اردیبهشت آغاز شد و روز 17 اردیبهشت پایان یافت.
وی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: در رسیدگی به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده انتخابات شوراها تلاش شده که تخصص، شایسته‌سالاری و سوابق اجرایی بیشتر مدنظر قرار بگیرد تا حقی از هیچ کسی تضییع نشود.
نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تصریح کرد: اسامی نهایی داوطلبان انتخابات شوراها که صلاحیت‌شان پس از شکایت بررسی و تأیید شده‌اند، از روز دوشنبه 18 اردیبهشت به وزارت کشور اعلام و نتیجه از طریق فرمانداری‌ها به آنها ابلاغ می‌شود.

ستاد رئیسی مستندات تخلف در صندوق فرهنگیان را منتشر کرد
به دنبال اعلام خبر شکایت حجت‌الاسلام حسن روحانی از دکتر سیدابراهیم رئیسی به واسطه اظهارنظر درباره تخلف صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان، ستاد انتخاباتی این کاندیدای ریاست‌جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای مستندات این تخلفات را منتشر کرد.
در بخشی از این اطلاعیه تصریح شده است که علاوه بر آقای جهانگیری، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه نیز چندی پیش تاکید کرد: «هیچ پرونده‌ای به‌ اندازه تخلف صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه ندیده‌ام» که چنین تعبیری از قول یک مقام رسمی قضایی‌، نشان‌دهنده ابعاد گسترده تخلف مورد اشاره است.
باید از جناب آقای حسن روحانی و نامزد پوششی ایشان پرسید که اگر چنین تخلف گسترده‌ای را به یغما رفتن بیت‌المال وحقوق فرهنگیان عزیز ندانیم، با چه کلام دیگری می‌توان این فساد را توصیف کرد و مدعی انصاف شد؟

اعلام آمادگی دانشگاه امام صادق‌(ع) برای برگزاری مناظره نمایندگان کاندیداها
ستاد دانشجویی دکتر قالیباف و حجت‌الاسلام رئیسی در دانشگاه امام‌صادق علیه‌السلام، با انتشار بیانیه‌ای، آمادگی خود برای برگزاری مناظره میان نمایندگان نامزدها به خصوص نماینده دولت با نماینده نامزدهای جریان انقلابی را، اعلام کردند.
در بخشی از این بیانیه تصریح شده است‌: در حالی‌که کمتر از دو هفته به برگزاری یکی از سرنوشت‌سازترین رخدادهای سیاسی- اجتماعی کشور باقی ‌مانده است، بسیاری از مردم و نخبگان همچنان به دلیل ناکافی بودن استدلال‌های متقن و علمی نتوانسته‌اند به تصمیمی مناسب برای رأی دادن برسند. برنامه‌های تنظیم ‌شده از سوی صداوسیما علی‌رغم همه وسعت به دلیل نبودن شرایط توانایی اقناع علمی مردمان فرهیخته این سرزمین را نداشته و بسیاری تشنه شنیدن استدلال‌های علمی تئوریسین‌ها و استراتژیست‌های کاندیداهای محترم ریاست جمهوری برای اداره کشور هستند. لذا برگزاری مناظرات علمی میان متخصصان و طراحان سیاست‌های دولت‌ها و جریان‌های سیاسی در این برهه امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.