kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
مقامات امنیتی ارشد سابق آمریکا:

مداخله روسیه در انتخابات آمریکا قطعی است حاضریم شهادت دهیم

مقامات ارشد و امنیتی دولت پیشین آمریکا تاکید کردند درخصوص موضوع دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست‌ جمهوری این کشور حاضرند که در برابر نمایندگان کنگره شهادت دهند.


موضوع دخالت روسیه در انتخابات آمریکا همچنان در صدر اخبار رسانه‌های آمریکا است. با وجود آنکه روسیه این اتهام را رد کرده اما اعضای حزب دموکرات و هواداران «هیلاری کلینتون» همچنان معتقدند که دخالت روسیه باعث شکست نماینده دموکرات‌ها شده است. در این ارتباط دو تن از مقامات ارشد دولت پیشین آمریکا تاکید کردند روسیه در روند انتخابات ریاست ‌جمهوری این کشور دخالت کرده و آنها حاضرند در برابر نمایندگان کنگره بر این ادعای خود شهادت دهند.
به گزارش خبرگزاری میزان، بنا به گزارش وب‌سایت «نیوویژن» «جیمز کلاپر» مدیر پیشین اطلاعات ملی آمریکا یکی از این مقامات است که پس از هشدارهای مکرر درباره لزوم انجام بررسی‌های لازم در خصوص نحوه مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و اینکه «آیا فردی در کابینه ترامپ با مسکو تبانی داشته یا خیر؟» از آمادگی خود برای شهادت در این باره خبر داده است.
سازمان‎های اطلاعاتی آمریکا در دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌ جمهوری سال گذشته و به ویژه پس از پیروزی دونالد ترامپ همواره اعلام کرده‌اند که روسیه به نفع ترامپ در روند انتخابات دخالت کرده است که در این خصوص برخی از اعضای تیم دونالد ترامپ با مقامات ارشد دولت روسیه نیز دیدار داشته‌اند. اما دولت روسیه و دونالد ترامپ به شدت این اتهامات را رد کرده‌اند؛ دونالد ترامپ ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به نفع وی و یا ارتباط اعضای کابینه وی با دولت روسیه را داستان ساختگی دموکرات‌ها می‌داند که نمی‌خواهند شکست را بپذیرند.