kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۲۸۹
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
با وجود حضور نظامیان آل‌سعود

مردم بحرین سنگ تمام گذاشتند/محاکمه شیخ عیسی قاسم برای دهمین بار به تعویق افتاد

با وجود ورود صدها نیروی نظامی سعودی به بحرین، انقلابیون این کشور با حضور گسترده در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم و خیابان‌های این کشور، این بار نیز اجازه محاکمه رهبرشان را ندادند.

سرویس خارجی-

شعبه 4 دادگاه آل‌خلیفه در جلسه روز گذشته خود اعلام کرد قرائت حکم شیخ عیسی قاسم را به روز 21 می‌(31 اردیبهشت) موکول کرده است. این برای دهمین بار است که صدور حکم علیه رهبر شیعیان بحرین با حضور مردم در میدان به تعویق می‌افتد. مردم بحرین از چند روز پیش تاکنون خیابان‌های منامه پایتخت و شهرهای دیگر این کشور را به نشانه همبستگی با شیخ عیسی قاسم تحت کنترل خود درآورده و در حالیکه کفن پوشیده بودند آل‌خلیفه را تهدید می‌کردند برای بازداشت رهبرشان باید از دریای خون عبور کنند. علمای بحرین نیز اعلام بسیج عمومی داده و از مردم خواسته بودند خیابان‌ها را ترک نکنند.
دولت بحرین در راستای سرکوب مخالفان از 11 ماه پیش تابعیت شیخ عیسی قاسم را لغو کرده است و محاکمه وی به اتهام واهی پولشویی و تحرک مردم به خشونت همچنان ادامه دارد. شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین نیز که به اتهام «تحریک مردم» در زندان به سر می‌برد از درون زندان به مردم پیام داده که مقاومت کنند و تسلیم نشوند. این در حالی است که نیروهای امنیتی بحرین در سراسر این کشور به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. بالگردهای پلیس در ارتفاع کم در آسمان منطقه الدراز در حال پرواز هستند و رژیم آل خلیفه همچنان در رعب و وحشت به سر می‌برد. نظامیان سعودی هم برای کمک به آل خلیفه از چند روز پیش وارد این کشور شده بودند اما گویا حریف مردم نشدند.