kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱

فرمانده ارتش عربستان با اشاره راحیل شریف برکنار شد!

در ادامه باج‌های دنباله دار رژیم آل‌سعود به پاکستان خبر رسیده فرمانده ارتش عربستان با اشاره راحیل شریف برکنار شده است.


آل‌سعود که دو سال است در باتلاق یمن گرفتار شده برای رهایی از مشکلات فراوان دست به دامان بسیاری از کشورها خصوصا پاکستان شده است. دولت پاکستان چندی قبل مجوز فرماندهی راحیل شریف فرمانده سابق ستاد ارتش این کشور را بر ائتلاف آل‌سعود صادر کرده بود.
پارلمان و مردم پاکستان به شدت با این اقدام دولت مخالف بودند و بسیاری از مجامع این کشور اعلام کردند این تصمیم یک جانبه دولت برخلاف منافع ملی و نظر 75 درصد از مردم پاکستان است.
 اما ظاهرا گوش دولت پاکستان بدهکار این اعتراضات نبود و راحیل شریف در بی‌کفایتی و ضعف فرماندهان ارتش سعودی به سمت فرماندهی ارتش عربستان برای جنگ در یمن انتخاب شد.
تنها چند روز بعد از سفر راحیل شریف به ریاض حالا دیلی پاکستان روزنامه طرفدار آل‌سعود فاش کرده به علت ضعف در فرماندهی ارتش عربستان خسارت‌های فراوانی به این کشور در جنگ با یمن وارد شده و راحیل شریف فرمانده ائتلاف آل‌سعود، «فهدبن ترکی» را به عنوان فرمانده جدید ارتش عربستان معرفی کرده است.
بر اساس این گزارش، راحیل شریف در اولین اقدام خود با سمت فرمانده ائتلاف آل‌سعود فرمانده ارتش عربستان را تغییر داده است. دیلی پاکستان نوشته «برای فرماندهی بهتر، راحیل شریف تصمیم گرفته از افراد فعال‌تر استفاده کند لذا فرمانده ارتش عربستان با مشورت وی تغییر کرده است. این روزنامه طرفدار آل‌سعود اعتراف کرد که در جنگ یمن خسارت‌های فراوانی به علت هدایت غلط ارتش به عربستان وارد شده است.
طبق این گزارش فرمانده جدید ارتش عربستان «فهد بن ترکی» خواهد بود. سران پاکستان اعلام کرده بودند حضور «راحیل شریف» در ائتلاف اسلامی به منزله اقدام علیه ایران نیست و آنان منافع ایران را کاملا مدنظر دارند. علاوه بر این با مشورت «راحیل شریف» شاه عربستان چندی قبل از ایران نیز درخواست کرده بود تا در ائتلاف عضو شود!