kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۲۷۹
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
هاشمی با اشاره به ۲۰ رشته اعزامی به باکو تاکید کرد

ایران در همه رشته‌ها شانس مدال دارد بجز تنیس و ژیمناستیک

رئیس‌کمیته ملی المپیک نسبت به مدال آوری در تمام رشته‌های اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی به‌جز دو رشته تنیس و ژیمناستیک ابراز امیدواری کرد.


 کیومرث هاشمی در آستانه بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: این چهارمین دوره برگزاری این بازی‌ها است که باکو میزبانی آن را بر عهده دارد. با توجه به اینکه باکو در سال ۲۰۱۵ با همین امکانات بازی‌های اروپایی را برگزار کرد، به نظرم سطح این دوره به لحاظ کیفی و امکانات کمتر از المپیک نیست.وی ادامه داد: ۵۷ کشور در این بازی‌ها حضور دارند و ما نیز سعی کردیم که کاروان پرجمعیتی را اعزام کنیم، بر همین اساس هم ورزشکاران را در قالب ۲۰ رشته از ۱۶ فدراسیون راهی باکو می‌کنیم.رئیس‌کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در طول ۶ ماه گذشته حدود ۵۰۲ روز اردو برگزار شده و در نهایت نیز ۱۶۱ نفر در قالب ۲۰ رشته در باکو حضور خواهند داشت. در رشته‌های تیمی فقط در واترپلو و والیبال حضور داریم.
وی در مورد پیش‌بینی خود در مدال‌آوری در این دوره بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: برآورد ما این است که به جز چند رشته مثل تنیس و ژیمناستیک، در سایر رشته‌ها با هدف کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال شرکت می‌کنیم که این مسئله پس از نشست با فدراسیون‌ها و مربیان صورت گرفت.کیومرث هاشمی تاکید کرد:خیلی اصرار داشتیم که فوتبال هم باشد، اما فدراسیون به دلایل مختلف این موضوع را قبول نکرد و شرایط طوری بود که امکان حضور نداشتند.