kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱

افزایش ناآرامی‌های خیابانی در کاراکاس/ مداخلات آمریکا در ونزوئلا علنی‌تر شد

همزمان با افزایش بحران سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا گروهی از سناتورهای بانفوذ جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی نیز وارد معرکه شده قصد دارند در حمایت از غربگرایان در ونزوئلا قانونی را تصویب کنند.


 در حالی که بحران سیاسی ونزوئلا همچنان ادامه دارد و اعتراضات غربگرایان به شدت در خیابان‌ها ادامه دارد و بر اساس گزارش‌ها تلفات این درگیری‌ها به 34 نفر کشته و 400 نفر زخمی رسیده است گروهی از سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات قصد ارائه قانونی را دارند که شامل تحریم افرادی است که مسئول اصلی تضعیف دموکراسی یا دست داشتن در پرونده‌های فساد مالی ونزوئلا هستند.
این طرح شامل کمک انساندوستانه 10 میلیون دلاری به ونزوئلا-بخوانید گروه‌های مخالف دولت - است و از وزارت خارجه آمریکا خواسته است تا تلاش‌های منطقه‌ای را برای کاهش بحران در این کشور هماهنگ کند. سناتورها از نهادهای اطلاعاتی آمریکا خواسته‌اند تا درباره دخالت مقام‌های دولت ونزوئلا در فساد و قاچاق مواد مخدر گزارشی را تهیه و ارائه دهند.سناتورها از دولت ترامپ خواسته‌اند تا همه تدابیر لازم را اتخاذ کند تا مانع از همکاری شرکت روس نفت روسیه با شرکت‌های آمریکایی و حضور در پروژه‌های انرژی آمریکا شود. این شرکت روسی فعالیت‌های گسترده‌ای در بخش انرژی ونزوئلا دارد. شرکت روس نفت در مجموع 4 تا 5 میلیارد دلار به شرکت نفت دولتی ونزوئلا وام داده است. پس از گذشت یک ماه از اعتراضات داخلی و درخواست مخالفان برای برپایی تظاهرات سراسری زودرس، مادورو نیز اعلام کرده است که قصد دارد مجلس موسسان جدیدی را تشکیل دهد تا نمایندگان این مجلس، در قانون اساسی ونزوئلا بازنگری کنند.دولت سوسیالیست ونزوئلا اعلام کرده است که مخالفان به خشونت‌های خیابانی دامن می‌زنند و حاضر به گفتگو نیستند، بنابراین چاره‌ای جز تغییر ساختار قدرت سیاسی در این کشور باقی نمی‌ماند.انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری قرار است اواخر 2018 برگزار شود ولی مخالفان خواستار برگزاری این انتخابات در سال جاری هستند.