kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲

اعتراف صریح رهبر القاعده در یمن به همکاری با آل‌سعود و آمریکا علیه انصارالله

سرکرده شاخه القاعده در یمن اعتراف کرد که نیروهای این گروه تروریستی در کنار نیروهای ائتلاف عربستان تحت حمایت آمریکا در یمن می‌جنگند.


سرویس خارجی-

القاعده در یمن از زمان حمله عربستان به این کشور روز به روز قدرتمندتر شده است. حتی برخی از شهرهای جنوبی یمن نیز به اشکال مختلف از سوی طرفداران «منصورهادی» رئیس‌جمهور فراری یمن به این گروه تروریستی سپرده شده است. آمریکا نیز به بهانه حمله همین القاعده است که به یمن حمله می‌کند! اما سرکرده این گروه تروریستی اخیرا به همکاری با عربستان و آمریکا اعتراف کرد. به گزارش پرس تی وی، «قاسم الریمی» سرکرده گروه تروریستی القاعده در یمن اعتراف کرد، عناصر این گروه در کنار شبه‌نظامیان تحت حمایت عربستان و آمریکا و همچنین نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن علیه نیروهای جنبش انصارالله حوثی و ارتش یمن جنگیده‌اند.
«قاسم الریمی» روز یکشنبه به رسانه‌های وابسته به این گروه گفت: «عناصر القاعده همچنین با مجموعه‌ای از دیگر احزاب، از جمله گروه‌های سلفی و «اخوان المسلمین» که از حامیان اصلی «هادی» به شمار می‌روند، همکاری کرده است.» وی در مصاحبه‌ای که در منطقه‌ای نامشخص در یمن انجام شده اعلام کرد: «ما در کنار دیگر گروه‌های اسلامی در یمن می‌جنگیم». سرکرده القاعده همچنین ادامه داد که شبه‌نظامیان تحت سرکردگی وی با سلفی‌ها، «اخوان المسلمین و دیگر قبائل سنی علیه حوثی‌ها» همکاری دارند.
القاعده با بهره جستن از هرج و مرج ناشی از تجاوز دو ساله آل سعود در جنوب و جنوب غرب یمن قدرت گرفته است. واشنگتن نیز در کنار تجاوز سعودی‌ها، با انجام حملات پهپادی در یمن ادعا می‌کند مواضع القاعده را هدف قرار داده است. با وجود این، منابع محلی می‌گویند قربانی اصلی این گونه حملات غیرنظامیان هستند.
گردهمایی بزرگ قبایل علیه آل سعود و آمریکا
خبر دیگر اینکه، قبایل بخش‌های «الزاهر»، «المطمه»، و «المتون» در استان «الجوف» روز دوشنبه در یک گردهمایی، آماده‌باش عمومی اعلام کردند. این قبایل ضمن تاکید بر پشتیبانی از جبهه‌ها از آمادگی خود برای جانفشانی در راه دفاع از وطن در مقابل متجاوزان و مزدوران خبر دادند. در همین راستا قبایل استان الجوف روز دوشنبه گروه جدیدی از نیروهای داوطلب را به جبهه‌ها اعزام کردند. همچنین نیروهای ویژه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، با انجام یک رزمایش نظامی، آمادگی دفاعی خود را برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی نیروهای ائتلاف غربی و عربی به سواحل یمنی، محک زدند.
حمله به بندر الحدیده
از سوی دیگر گزارش می‌شود تلاش آل‌سعود و دیگر همپیمانان این کشور برای اشغال بندر الحدیده در جنوب یمن افزایش یافته است. این بندر شاهرگ حیاتی مردم یمن است و در صورت اشغال آن جان مردم بی‌گناه یمن بیش از پیش به خطر می‌افتد. در همین ارتباط، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد، همچنان علائمی حاکی از قصد ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، درخصوص حمله به بندر الحدیده دریافت می‌کند. «زید بن رعد الحسین» دیروز در نشست مطبوعاتی در ژنو نسبت به پیامدهای انسانی اینگونه حمله‌ها هشدار داد. وی تاکید کرد: «حمله به بندر الحدیده، نقش زیادی در شعله‌ور شدن بحران و وارد آوردن خسارت‌های جانی زیاد در میان غیرنظامیان خواهد داشت.»