kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۳۱۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹

پدر جد تکفیری‌ها، ریاست کمیسیون حقوق زنان سازمان ملل را هم برعهده گرفت!

کشورهای عضو کمیسیون حقوق بانوان سازمان ملل متحد، رژیم وهابی آل‌سعود، حامی اصلی افکار تکفیری - تروریستی را به عنوان رئیس‌ این کمیسیون انتخاب کردند!

سرویس خارجی -

زنان در عربستان به عنوان شهروندان درجه دو نیز محسوب نمی‌شوند. اساسا پادشاهی سعودی حقی برای زنان در نظر نگرفته است و چه بسا تنها حق قابل لمس آنها همانا «حق حیات» و «ازدواج» باشد. در این کشور زنان حق رانندگی ندارند،  اجازه رای دادن ندارند، به تنهایی نمی‌توانند از خانه خارج شوند وحتی در بیمارستان‌های عربستان پیش از رسیدگی و درمان زنان، گرفتن اذن و مجوز از ولی و قیم برای شروع اقدامات و مراحل پزشکی و درمانی ساده «لازم و ضروری» است. حتی برخی از مفتی‌ها و دانشمندان سعودی در مورد زن معتقدند که زنان، حیوانات پستاندار مثل بز و شتر هستند! بنابراین عربستان کشوری است که در مورد حقوق زنان در پایین‌ترین درجه ممکن قرار دارد. اما ظاهرا این دلایل برای اعضای سازمان ملل کافی نبوده تا به ریاست پدرجد تکفیری‌ها بر کمیسیون زنان در این سازمان رای مثبت ندهند. به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری «هیل»، از ۲۲ کشور عضو پنل حقوق بانوان، ۱۵ کشور به انتخاب عربستان برای ریاست رای مثبت دادند! آمریکا، انگلیس و آلمان نیز از جمله کشورهایی هستند که عربستان را به عنوان ریاست کمیسیون حقوق بانوان برگزیده‌اند.
واکنش‌ها
«هیلل نویر» مدیر اجرایی دیدبان حقوق بشر با انتقاد از این انتخاب آن را «عجیب» توصیف کرده و گفته «انتخاب عربستان به ریاست نهادی که مدافع حقوق زنان است، مثل این است که یک آتش افروز را به عنوان رئیس‌سازمان آتش‌نشانی یک شهر منصوب کنیم.»وی در ادامه با اشاره به برخی از حقوق اولیه بانوان در عربستان که همیشه پایمال شده است از انتخاب این رژیم به ریاست این نهاد به عنوان انتخابی «پوچ» یاد کرده و افزوده «همه زنان در عربستان باید یک سرپرست مرد (پدر، برادر، شوهر) را داشته باشند که تا لحظه مرگ برای آنها تصمیم گیری کنند. آنها نه تنها حق رانندگی ندارند بلکه یک مرد از زمان تولد تا مرگ باید کنترل امور آنها را در دست داشته باشد.عربستان نخستین درخواست خود برای پیوستن به کمیسیون زنان سازمان ملل را در ۲۰۱۶ ارائه داد. در شهریور ماه 94 نیز، نماینده عربستان به عنوان رئیس ‌یکی از کمیسیون‌های مهم حقوق بشر سازمان ملل منصوب شد!به اعتقاد کارشناسان سازمان ملل در شرایط کنونی بنگاهی اجاره‌ای است که توسط دلارهای کشورهای مختلف اجاره می‌شود. این سازمان در دو سال گذشته حتی یک بار نیز نسبت به محاصره ظالمانه عربستان علیه یمن اعتراض نکرده است. حتی این سازمان نام عربستان را به دلیل نفوذ دلارهای سعودی از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان خارج کرد. در حالی که حداقل 2000 کودک یمنی در دو سال گذشته توسط آل‌سعود قتل عام شده‌اند.