kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
پایگاه خبری العهد:

اعتصاب اسرای فلسطینی به انتفاضه اسرا تبدیل شده است

منابع فلسطینی با اشاره به اعتصاب غذای نامحدود شمار زیادی از اسیران فلسطینی اعلام کردند این اعتصاب‌ها، زندان‌های رژیم صهیونیستی را به میدان‌های مبارزه تبدیل کرده و انتفاضه جدیدی به نام «انتفاضه اسیران» در حال شکل‌گیری است.


با توجه به تعداد بسیار زیاد اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل، هرگونه تحرک آنان از جمله اعتصاب غذا در بین فلسطینی‌ها بازتاب گسترده‌ای داشته و همین مسئله موجب نگرانی و ترس سران رژیم صهیونیستی شده است؛ به نحوی که برخی رسانه‌ها از احتمال انتفاضه جدید خبر داده و نوشته‌اند این مسئله صهیونیست‌ها را به وحشت انداخته است. فلسطینی‌ها در کنار گروه‌های مقاومت درصددند با این اعتصاب که گفته می‌شود با حضور دست‌کم 1500 اسیر فلسطینی آغاز شده، صهیونیست‌ها را تحت فشار گذاشته و به زانو درآورند. از سال 1967 تا کنون بیش از 600 هزار فلسطینی در بند رژیم اشغالگر بوده‌اند تا جایی که تقریبا هیچ خانواده فلسطینی نیست که فرزندش به اسارت نرفته باشد به این ترتیب زندان به یک تجربه گروهی در بین خانواده‌های فلسطینی تبدیل شده است.
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اما در واکنش به اعتصاب غذای سراسری اسیران فلسطینی تاکید کرده این رژیم هرگز با اسیران وارد مذاکره نخواهد شد و آنها تا هر وقت که می‌خواهند اعتصاب غذا کنند! «اویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل نیز گفته: «اسیران را رها کنید و به خواسته‌هایشان پاسخ ندهید، تا از گرسنگی بمیرند.» وزیر ارتباطات اسرائیل نیز اجرای مجازات اعدام! در حق اسیران فلسطینی را خواستار شده و کابینه این رژیم نیز قانونی شدن این مجازات مانند تمام قوانین نظامی اسرائیل را درخواست کرده است! به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها با اتخاذ چنین مواضعی قصد دارند مسئله را بی‌اهمیت جلوه دهند اما گذشت زمان پیروز این میدان را نشان خواهد داد.
1500 اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی از 17 آوریل (28 فروردین) به منظور رسیدن به خواسته‌های «عادلانه و انسانی» خود و داشتن شرایط بهتر دست به اعتصاب غذای سراسری زده‌اند. بسیاری از نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای مستقل هم خواستار توجه و رسیدگی به وضعیت وخیم اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی شده‌اند. فلسطینی‌ها می‌گویند، شرایط زندان‌های اسرائیل و رفتار زندانبان‌های صهیونیست غیرقابل تحمل است.