kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۰۲۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷

بخش خبری شبکه افق، زنده شد(اخبار ادبی و هنری)

برنامه تلویزیونی «عصرانه» از این پس به صورت زنده روی آنتن شبکه افق می‌رود.


محمدرضا باقری تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «عصرانه» با اشاره به ویژگی‌های سری جدید این برنامه اظهار کرد: سری نخست عصرانه بیشتر به بازخوانی اخبار مطبوعات اختصاص داشت اما در سری جدید، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی هم مورد رصد قرار می‌گیرند و اخباری که در این فضاها منتشر شده‌اند در برنامه مطرح می‌شوند.
وی افزود: با توجه به محتوای خبری برنامه «عصرانه» طی صحبت‌هایی که با مدیران شبکه و صاحب نظران داشتیم به این نتیجه رسیدیم برای پویایی و ضریب نفوذ بیشتر برنامه را از حالت ضبطی که چندین ساعت از اخبار عقب بود به پخش زنده تبدیل کنیم.
تهیه‌کننده «عصرانه» با بیان اینکه برخی معتقد بودند بحث خبر و جدیتی که در آن هست برای مخاطبان خسته‌کننده می‌شود گفت: به همین منظور آیتم طنز خبری هم به سری جدید «عصرانه» اضافه شده است.
وی ادامه داد: در سری قبل تنها یک مهمان و یک موضوع در هر قسمت وجود داشت ولی در سری جدید زمان گفت وگو با هر مهمان کم شده اما شاهد بیان نظرات از سوی چندین مهمان غیر حضوری و ارائه تحلیل‌های خبری توسط آنها هستیم.
باقری خاطرنشان کرد: سه مجری عصرانه هیچ یک به تحلیل اخبار نمی‌پردازند بلکه تنها آنچه در رسانه‌ها منعکس شده را انتخاب و بیان می‌کنند یا اینکه تحلیل ارائه شده در رسانه‌ها و کاربران فضاهای مجازی را به اطلاع مخاطبان می‌رسانند.
تهیه‌کننده «عصرانه» با اشاره به اختصاص بخشی از این برنامه به فضای مجازی عنوان کرد: در مورد شبکه‌های اجتماعی باید گفت کاربران این فضا بخشی از جامعه هستند و برخی از آنها جزو فعالان رسانه‌ای محسوب می‌شوند بنابراین نمی‌توان نقش شبکه‌های اجتماعی را نادیده گرفت چون سرعت انتشار خبر در آنها بیشتر است و برخی ملاحظات رسانه‌های جمعی را نیز ندارند.
گفتنی است برنامه تلویزیونی «عصرانه» از این پس شنبه تا چهارشنبه به صورت زنده و از ساعت 19:00 تا 19:30 روی آنتن شبکه افق
 می‌رود.