kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲

اخبار کوتاه از فوتبال


صدور رضایت‌نامه مشروط برای رضاییان
باشگاه پرسپولیس با صدور رضایت‌نامه مدافع تیمش موافقت کرد.عصر دیروز رامین رضاییان در محل باشگاه پرسپولیس حاضر شد تا در جلسه‌ای با حضور مدیران باشگاه شرکت کند.در این جلسه وساطت علی پروین کارساز شد تا علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه با صدور رضایت‌نامه رامین رضاییان موافقت کند. البته این رضایت‌نامه پس از پرداخت وجهی از سوی این بازیکن به باشگاه صادر خواهد شد. رامین رضاییان با این رضایت‌نامه فقط می‌تواند به عضویت یک تیم اروپایی دربیاید.
مرخصی‌های کی‌روش با هماهنگی قبلی است
فدراسیون فوتبال اعلام کرد که کارلوس کی‌روش دوشنبه به ایران برمی‌گردد و مرخصی‌های او با هماهنگی‌های قبلی است.سایت فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌ای نوشت: در پی درج اخباری از سوی برخی از رسانه‌ها در خصوص عدم حضور کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال  در ایران، فدراسیون فوتبال اعلام کرد که سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال تا روز دوشنبه هفته جاری در تهران خواهد بود و فعالیت‌های  مربوط به تیم ملی فوتبال را پیگیری می‌کند. ضمن این که سفرهای سرمربی تیم ملی با هماهنگی فدراسیون فوتبال صورت می‌گیرد و تمامی برنامه‌ها با همکاری و تعامل در حال اجرا است. فدراسیون فوتبال از رسانه‌ها می‌خواهد که قبل از انتشار اخبار خود، جهت تکمیل اطلاعات خبر مربوطه، اطلاعات لازم را کسب و سپس نسبت به درج آن اقدام کنند.
برانکو شجاعیان را می خواهد
باشگاه گسترش فولاد به درخواست برانکو ایوانکوویچ برای جذب داریوش شجاعیان واکنش نشان داد.‌ برانکو ایوانکوویچ علاقه‌مند است که داریوش شجاعیان، بازیکن تیم گسترش فولاد را به پرسپولیس بیاورد. او حتی پیشنهاد معاوضه رامین رضاییان با داریوش شجاعیان را هم به مدیران باشگاه پرسپولیس داده است. داریوش شجاعیان در ابتدای فصل جاری با گسترش فولاد قرارداد سه ساله بسته بود. او هنوز دو فصل دیگر با گسترش فولاد قرارداد دارد.غلامرضا سمندر، مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد درباره درخواست باشگاه پرسپولیس مبنی بر جذب داریوش شجاعیان، اظهار داشت: فعلاً که آنها پیشنهادی نداده‌اند. اگر باشگاه پرسپولیس پیشنهادی برای جذب شجاعیان داشته باشد، آن را بررسی خواهیم کرد. کادر فنی در این مورد تصمیم نهایی را می‌گیرد.
باشگاه‌های بدهکار همچنان حق جذب خارجی‌ها را ندارند
رئیس کمیته‌ تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال می گوید اگر باشگاهی حتی یک پرونده بدهکاری در فیفا داشته باشد اجازه جذب هیچ بازیکن و مربی خارجی دیگری را نخواهد داشت.روزبه وثوق احمدی گفت: بعد از افزایش محرومیت‌های باشگاه‌ها پیشنهاد جلوگیری از ورود تیم‌های بدهکار به بازیکنان و مربیان خارجی به نقل‌ و انتقالات خارجی را ارائه کردیم و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم با این موضوع موافقت کرد تا زمانی که باشگاه‌ها حتی یک پرونده باز در فیفا داشته باشند نمی‌توانند بازیکن یا مربی خارجی دیگری را جذب کنند و زمانی که مختومه شدن آن پرونده به ما اعلام شود باشگاه‌ها مجاز به جذب بازیکنان خارجی هستند.او در پاسخ به این سوال که باشگاه پرسپولیس می‌تواند در تابستان بازیکن یا مربی خارجی را جذب کند، گفت‌: حتی اگر یک پرونده هم باز باشد اجازه این کار را نخواهند داشت. پرونده ژوزه در حال‌ حاضر در جریان است و باید آن را مختومه کنند.وثوق احمدی درباره فهرست تیم‌های بدهکار ایرانی به بازیکنان و مربیان خارجی که در فیفا شکایت خود را مطرح کرده‌اند، اظهار کرد: پرسپولیس، تراکتورسازی، استقلال، راه‌آهن، پدیده، سیاه‌جامگان، پاس همدان، ملوان، سپاهان، شاهین بوشهر، برق شیراز، ابومسلم مشهد، داماش گیلان و داماش ایرانیان بدهکاران بین‌المللی ایران هستند.
جدایی زهیوی و پولادی از الشحانیه
با توجه به سقوط الشحانیه از لیگ ستارگان قطر به احتمال خیلی زیاد ۲ بازیکن ایرانی این تیم هم جواب خواهند شد. الشحانیه در یکی از دیدارهای حساس هفته بیست و پنجم لیگ ستارگان قطر به تساوی یک بر یک برابر الوکره دست یافت.الشحانیه که به تازگی به لیگ ستارگان قطر راه یافته، دوباره به لیگ دست یک سقوط کرد. تساوی این تیم برابر الوکره باعث شد تا جزو سه تیمی باشد که به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کند.این تیم قطری دو بازیکن ایرانی به نام‌های مهرداد پولادی و رحیم زهیوی را در ترکیب خود داشت. با توجه به این که تیم نتوانست در لیگ ستارگان قطر بماند به احتمال خیلی زیاد پولادی و زهیوی هم از تیم جدا خواهند شد.معمولا تیم های قطری که به لیگ دست یک سقوط می‌کنند بازیکنان خارجی خود را جواب می‌کنند، به همین دلیل به احتمال فراوان باید پولادی و زهیوی به دنبال تیم جدیدی برای خود باشند. هدایت الشحانیه را ایگور استیماچ، سرمربی سابق تیم فوتبال سپاهان بر عهده داشت و به احتمال خیلی زیاد او هم از کار برکنار می شود.
قضاوت داور عراقی در دیدار پرسپولیس -  الهلال
کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داور عراقی را به عنوان قاضی دیدار پرسپولیس برابر الهلال اعلام کرد. دو تیم فوتبال پرسپولیس و الهلال در یکی از حساس‌ترین بازی‌های  دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۴ آوریل در عمان به مصاف هم خواهند رفت.کمیته برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا قضاوت این دیدار به یک داور عراقی داد. بر اساس اعلام AFC مهند قاسم عراقی قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت و محمد علی و واثق مدال که هر دو عراقی هستند او را در امر قضاوت یاری خواهند کرد.پرسپولیس دوشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف الریان صدرنشین می‌رود. این‌ در حالی است که الهلال میزبان الوحده امارات خواهد بود.
منصوریان تذکر کتبی گرفت
کمیته انضباطی آرای خود را در مورد تخلفات هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر اعلام کرد. در دیدار استقلال تهران - فولاد خوزستان در تاریخ 12 فروردین  سال جاری، علیرضا منصوریان  سرمربی تیم استقلال تهران که به دلیل رفتار غیرورزشی  از سوی داور مسابقه  اخراج شده بود، به استناد بند 1 ماده 63 آیین نامه انضباطی تذکر کتبی گرفت.در مسابقه بین تیم های استقلال خوزستان  و ذوب آهن اصفهان ، تیم استقلال خوزستان به دلیل فحاشی تماشاگران به بازیکن تیم مقابل و انجام این تخلفات در دیدارهای قبلی به پرداخت مبلغ 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.تیم صنعت نفت آبادان در دیدار مقابل تیم پرسپولیس تهران به جهت پرتاب ترقه و تکرار آن در مسابقات قبلی به پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.تیم سپاهان اصفهان به دلیل ورود غیر مجاز یکی از طرفداران  به داخل زمین مسابقه در دیدار مقابل تیم سایپا به پرداخت 80 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.تمام آرای صادره قطعی است.
اسامی محرومان هفته بیست و هفتم لیگ برتر
کمیته مسابقات اسامی محرومان هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال را اعلام کرد.‏*استقلال: فرشید باقری*صبای قم: حمیدرضا دیوسالار*سپاهان اصفهان: سید جلال عبدی*استقلال خوزستان: ابوالفضل علایی*سایپا: امید خالدی*تراکتورسازی: سعید آقایی، جاسم محمدکرار و مهدی کیانی*سیاه جامگان: مصطفی احمدی*پیکان: محمد صادق بارانی*ذوب آهن: وحید محمدزاده*ماشین سازی تبریز: احمد امیرکامدار.
انتقاد شدید سرپرست ماشین‌سازی
از عملکرد بازیکنان این تیم
سرپرست تیم ماشین‌سازی به شدت از بازیکنان تیمش انتقاد کرد. علی خاکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شکست ماشین‌سازی مقابل پدیده و بیشتر شدن احتمال سقوط تیم تبریزی به لیگ دسته یک، اظهار داشت: مقابل پدیده اگر می‌شد، خودم آماده بودم که به میدان بروم و بازی کنم! قبل از این بازی، بازیکنان را شارژ مالی کردیم تا در این بازی با روحیه کامل به میدان بروند. کدام تیم لیگ برتری است که 73 درصد قرارداد بازیکنانش را به آنها پرداخت کرده است؟ بازیکنان‌ ما مقابل پدیده فقط 40 درصد خواسته‌های کاظمی را پیاده کردند. بازیکنان ماشین‌سازی عقل ندارند و نمی‌دانم چرا تا این حد ضعیف بازی می‌کنند. دیگر ذهنم کار نمی‌کند.وی با بیان اینکه سقوط ماشین‌سازی به لیگ دسته یک قطعی شده است، گفت:‌ امسال هر طور که می‌توانستیم با بازیکنان کنار آمدیم، اما آنها با این عملکرد افتضاح‌شان،‌ پول بیت‌المال را هدر دادند.بازیکنان ارزشی برای زحمات باشگاه قائل نشدند.
تذکر جدی فیفا به ایران
رئیس فدراسیون فوتبال از تذکر جدی فیفا به ایران به دلیل پرتاب نارنجک در بازی ایران و چین خبر داد.‏مهدی تاج گفت: برگزاری مسابقات در امنیت کامل برای حفظ سلامت تماشاگران و نشاط جامعه مورد تاکید ‏همه اهالی فوتبال و ورزش است. باید از بروز اتفاقات ناگوار مثل پرتاب ترقه در بازی ایران و چین  جلوگیری شود. پرتاب ترقه ‏به سوی کمک داور از سوی یکی از تماشاگران فقط باعث تذکر جدی فیفا به فوتبال ایران شد. آئین نامه‌های انضباطی جدید فیفا ‏در برگزاری مسابقات بسیار سختگیرانه است. باید تماشاگران فوتبال باشگاهی خود را نیز با قوانین بیش از گذشته آشنا کنیم تا در ‏جریان مسابقات ملی هم شاهد ایجاد چنین اتفاقاتی نباشیم.‏