kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
اعترافات بی‌سابقه روسای سابق شین‌بث

50 سال اشغالگری کردیم/ اسرائیل در استبداد فرو رفته است

دو تن از روسای سابق دستگاه اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی در اقدامی بی‌سابقه اعلام کرده‌اند که «50 سال اشغالگری جامعه ما را به جامعه ای ناخوشایند و استبدادی تبدیل کرده است.»

روزنامه «گاردین» چاپ انگلیس در گزارشی نوشته، دو رئیس سابق شین‌بث، (دستگاه اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی)، در آستانه پنجاهمین سالگرد اشغال سرزمین‌های فلسطینی اظهاراتی «بی‌سابقه» و «قوی» علیه این رژیم بیان کردند. «عامی ایالون» و «کارمی گیلون» پیش از نشستی عمومی در نمایشگاهی در بیت‌المقدس تاکید کردند که «نظام سیاسی اسرائیل در روند استبداد فزاینده فرو رفته است و ما به اشتباه فکر می‌کردیم که دارای دموکراسی هستیم.»
«کارمی گیلون» در این باره گفته: «اشغالگری، اسرائیل را به سوی فاجعه سوق می‌دهد و همه چیز زیر سایه اشغالگری است. این مسئله جامعه را تغییر داده است. اشغالگری ما را به جامعه‌ای ناخوشایند تبدیل کرده است.» ایالون نیز در این‌باره گفته «ماهیت استبدادی اسرائیل سبب شده که اسرائیلی‌ها همواره در ترس و اضطراب به سر ببرند و همیشه در انتظار جنگ باشند.»
 پیش از این نیز برخی مقامات رژیم صهیونیستی از استبداد رژیم صهیونیستی و به ویژه شخص نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم انتقاد کرده بودند. اما این نخستین بار است که روسای شین بث چنین اظهاراتی را بیان می‌کنند. در همین رابطه «مریم ناوور» رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی دولت اشغالگر نتانیاهو را به «استبداد» متهم کرد و از دولت به سبب «مشروعیت بخشیدن به شهرک‌سازی‌ها» انتقاد کرد. اشغالگری‌ها و تجاوزات روزمره صهیونیست‌ها اخیرا موجب درگیری لفظی و دعوای نماینده اتحادیه اروپا و یک مقام صهیونیست نیز شد. اين درگيري لفظي در جريان ديدار «لارس فابرگ اندرسون»، سفير اتحاديه اروپا در سرزمين‌هاي اشغالي و «يووال روتم»، مديرکل وزارت خارجه اسرائيل در هتل «دان» در تل‌آويو اتفاق افتاد. «اندرسون» پيام کميته سياسي- امنيتي اتحاديه اروپا را ابلاغ کرد و طي آن سند يک صفحه‌اي را قرائت کرد که در آن با لحني تند اسرائيل را «اشغالگر» می‌ناميد.