kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
گزارش خبری کیهان

مسابقه آدم‌کشی بین آمریکا و داعش در سوریه

یک سازمان حقوق‌بشری با بررسی جنایات صورت گرفته طی یک ماه در سوریه به این نتیجه رسیده که ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه بیش از داعش مردم را قتل عام کرده است.


این که داعش ساخته و پرداخته سازمان‌های اطلاعاتی غرب است، در طول 5 سالی که از ظهور این پدیده نحس می‌گذرد، همواره مطرح بوده است.
 طرفداران این نظریه خدماتی را که داعش با این جنایات به اهداف غرب می‌کنند را در کنار گزارش‌هایی که هر از چندگاهی درباره کمک‌های مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی این جبهه از تکفیری‌ها منتشر می‌شود، به عنوان دلایل خود عنوان می‌کنند.
این مسئله حتی از سوی برخی مقامات فعلی آمریکا نیز مطرح شده است. ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود بارها هیلاری کلینتون و اوباما را متهم به ایجاد داعش و گروه‌های تکفیری کرد.
 پیوند تکفیری‌ها با غرب و برخی کشورهای مرتجع عربی به رغم اینکه آتش تروریسم دامن خود غربی‌ها را هم گرفته هنوز ادامه دارد. اما به تازگی یک سازمان حقوق بشری فعال در سوریه با بررسی جنایات صورت گرفته در این کشور به نتیجه قابل توجه دیگری دست یافته که بی‌ارتباط با آن پیوند نیست. طبق تحقیقات صورت گرفته از سوی این سازمان حقوق بشری، آمریکا و داعش در طول ماه میلادی گذشته یک مسابقه آدم‌کشی در سوریه به راه انداخته‌اند- جالب اینکه، آمریکا در این مسابقه از تروریست‌ها پیش افتاده و تقریبا دو برابر آنها آدم کشته است.
به گزارش ایسنا، شبکه تلویزیونی «برای حقوق بشر» با انتشار آمارهایی اعلام کرده، داعش طی ماه مارس (11 اسفند تا 11 فروردین) 119 غیرنظامی را در سوریه کشته است، اما در همین زمان، آمریکا و ائتلاف به اصطلاح ضد‌داعش 260 غیرنظامی از جمله 70 کودک و 34 زن را در این کشور کشته‌اند.منبع فوق در ارتباط با روسیه نیز اعلام کرده که «گمان می‌رود» در حملات جنگنده‌های این کشور در مدت فوق نیز 224 غیرنظامی از جمله 51 کودک و 42 زن کشته شده باشند. آمار در مورد قربانیان حملات جنگنده‌های روس، با «شک و گمان» و «احتمال» ارائه شده است.
در همین حال، یک گروه نظارتی انگلیسی موسوم به «ایروارز» هم، تلفات غیرنظامیان طی ماه مارس در عراق و سوریه بر اثر حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی را 1472 کشته و زخمی اعلام کرده است.
 گفتنی است چندی پیش پنتاگون برای نخستین‌بار اعتراف کرد به در سوریه «اشتباها»!  حدود 400 غیرنظامی را قتل عام کرده است. منابع خبری بلافاصله اعلام کردند آمریکا در دو کشور سوریه و عراق چیزی حدود 2700 غیرنظامی را کشته و دراین‌باره به جهانیان دروغ می‌گوید.
حمله شیمیایی به ادلب
اما همزمان با این گزارش‌ها اسکای‌نیوز عربی نیز دیروز اعلام کرد در شهر «ادلب» سوریه که تحت اشغال «شورشیان» است حمله شیمیایی صورت گرفته که طی آن 67 نفر کشته و بیش از 200 تن مجروح شده‌اند.
به ادعای پایگاه خبری «دیدبان نیوز»، این حمله شیمیایی توسط جنگنده‌ها صورت گرفته است. در این رابطه، منابع وابسته به جبهه تروریسم، انگشت اتهام را به سمت دولت سوریه و یا جنگنده‌های روسیه گرفته‌اند!  به عنوان مثال گروه موسوم به «دفاع مدنی سوریه» ادعا کرده که جنگنده‌های ارتش سوریه با استفاده از بمب‌های حاوی گاز «کلر»، این حمله را ترتیب داده است. این در حالی است که سابقه ندارد که ارتش سوریه و روسیه در جنگ سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده باشند. البته دمشق  به این جنجال خبری واکنش نشان داد و آن را «کذب محض» خواند.
ناظران، این واقعه را توطئه مشترک تروریست‌ها و حامیان خارجی آنها می‌دانند و می‌گویند که تروریست‌ها با این اقدام خود، می‌خواهند که دمشق را با یک چالش بین‌المللی مواجه کرده و اوضاع را در داخل سوریه، به نفع جبهه تروریسم عوض کنند.گاز سمی «کلر» به عنوان یک سلاح شیمیایی شناخته می‌شود و از سال 1997 استفاده از آن ممنوع اعلام شده است، دولت سوریه نیز 14 سپتامبر 2013 (24 شهریور 1392) به کنوانسیون منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی پیوسته است.
گاز کلر دارای نوعی اسید «هیدروکلریک» بوده و استنشاق آن، ریه انسان  را از بین می‌برد. تروریست‌ها سابقه استفاده از این سلاح‌ها را در عراق و سوریه دارند.