kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

توطئه بزرگ تکفیری‌ها علیه زائران سامرا در نطفه خفه شد

جنگنده‌های عراقی با بمباران و انهدام مواضع داعش در استان صلاح‌الدین و به هلاکت رساندن 40 تروریست، توطئه بزرگ تکفیری‌ها برای انجام عملیات انتحاری علیه زائران در شهر سامرا را در نطفه خفه کردند.



فرماندهی عملیات مشترک عراق یکشنبه 13 فروردین طی بیانیه‌ای اعلام کرد، داعش قصد داشت با 12 عامل انتحاری و چهار خودروی بمب‌گذاری شده، زائران را در شهر «سامرا» هدف قرار دهد. فردی که فرماندهی این عملیات تروریستی را به عهده داشت، «ابوعبدالرحمن» بود. اما این فرد به همراه «ابو دجانه» والی خودخوانده صلاح‌الدین و 10 انتحاری دیگر در حمله هوایی جنگنده‌های عراقی به اردوگاه آموزشی داعش در منطقه «الجزیره» صلاح‌الدین، کشته شدند و این توطئه بزرگ تروریستی خنثی شد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، علاوه بر این 12 تروریست، 28 تروریست دیگر نیز در این بمباران، به هلاکت رسیدند.  تروریست‌های داعش هفته گذشته نیز با انفجار بمب در جنوب بغداد، 25 نفر را شهید و 45 تن دیگر را زخمی کرده بودند.
عملیات موصل
نیروهای ارتش عراق اما در ادامه عملیات خود در غرب موصل نیز در اطراف ورزشگاه این شهر با عناصر داعش به شدت درگیر شدند. ارتش عراق تلاش می‌کند به محله «الشفاء» در مجاورت محله «الزنجبیلی» برسد و این مناطق را از دیگر مناطق تحت اشغال داعش جدا سازد.
در همین حال، بسیج مردمی عراق خبر داده، نیروهای دولتی تاکنون به 70 درصد اهداف خود در موصل رسیده‌اند. سه پهپاد انتحاری داعش نیز به دست نیروهای بسیج مردمی در نزدیکی فرودگاه شهر «تل عفر» منهدم شد.
خبرها همچنین حاکی است، ارتش عراق که به مناطق پرجمعیت بخش غربی شهر موصل رسیده، پیشروی را متوقف کرده و به جای آن، گذرگاه‌های امنی را در این منطقه به وجود آورده تا غیرنظامیان بتوانند خارج شوند و به جاهای امن بروند.
سایر رویدادها
* سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده، آمریکا بر جنایات داعش در موصل سرپوش می‌گذارد و به جای اینکه مواضع داعش را هدف قرار دهد، غیرنظامیان را بمباران می‌کند.
* «هوشیار زیباری» از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق گفته: همه‌پرسی تعیین سرنوشت منطقه کردستان عراق، سال جاری میلادی برگزار می‌شود. بغداد هنوز در برابر این اظهارات، اعلام موضع نکرده است.