kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹

اخبار کوتاه از فوتبال

برگزاری بازی دوستانه ایران و عراق پشت درهای بسته
تیم ملی فوتبال ایران امروز در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم عراق می‌رود. این بازی از ساعت 11 در ورزشگاه آزادی و پشت درهای بسته برگزار می‌شود. برگزاری این بازی در شرایطی است که ابراهیمی یکی از بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال معتقد است برگزاری دیدار دوستانه برابر عراق به آمادگی و هماهنگی بیشتر بازیکنان برای مصاف با قطر و چین، کمک می‌کند. وی روز گذشته اظهار داشت: عراق تیم خوبی است و دیدار تدارکاتی برابر این تیم، قبل از دو بازی مهم قطر و چین به هماهنگی و آمادگی تیم کمک زیادی می‌کند. امیدوارم نتیجه‌ خوبی بگیریم و در ادامه‌ راه موفق عمل کنیم.
اخراج ویسی از سپاهان!
عبدالله ویسی که در این فصل روزهای پرفراز و نشیبی را با سپاهان پشت سرگذاشته است، با تصمیم مدیران این تیم از سمت سرمربیگری طلایی پوشان اصفهانی اخراج شد و دیگر در تمرینات این تیم شرکت نخواهد کرد. گفته می‌شود زلاتکو کرانچار در آستانه عقد قرارداد با سپاهان است و از روز سوم فروردین ماه در تمرین این تیم شرکت خواهد کرد.
اعلام گروه ایران در مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا ۲۰۱۸
با انجام قرعه‌کشی رقابت‌های فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا ۲۰۱۸ چین، تیم ملی فوتبال امید ایران در مرحله مقدماتی این مسابقات، در گروه نخست، با عمان، سریلانکا و قرقیزستان هم‌گروه شد.
پایان اعتصاب آبی پوشان پس از واریز شدن شبانگاهی پول
بعد از کش و قوس‌های فراوان سرانجام استقلالی‌ها یک تمرین بی‌حرف و حدیث انجام دادند. تمرین دیروز تیم استقلال در حالی از ساعت ۱۲ در کمپ حجازی آغاز شد که غایب این تمرین علیرضا منصوریان سرمربی آبی‌پوشان بود. استقلالی‌ها که پنجشنبه شب بخشی از مطالبات خود را دریافت کردند، سرانجام امروز تمرینات گروهی خود را دنبال کردند و محمد خرمگاه در غیاب علیرضا منصوریان هدایت تمرینات این تیم را بر عهده داشت. نزدیک‌ترین بازی شاگردان علیرضا منصوریان در سال ۹۶ یک دیدار با تیم فولاد اهواز در چارچوب لیگ برتر است. دیداری که روز ۱۲ فروردین به میزبانی آبی‌پوشان در تهران برگزار می‌شود.
مخالفت وزیر ورزش با استعفای یکی از اعضای هیئت‌مدیره استقلال
سیدرضا افتخاری با تایید استعفای جهانیان از عضویت در هیئت مدیره این باشگاه به سایت باشگاه استقلال گفت: آقای دکتر سلطانی‌فر با استعفای جهانیان مخالفت کرد و در تماس تلفنی با اینجانب اظهار داشت همه مسائل را زیر نظر دارد و در جا به جایی افراد تسلیم هیاهو نخواهد شد. مدیرعامل باشگاه استقلال برخی از رفتارهای اخیر را بر خلاف عظمت نام استقلال دانست و گفت: مشکلات همواره وجود داشته اما حفاظت از ارزش و حرمت پیراهن و نام بزرگ استقلال بر همه افراد واجب است. افتخاری ادامه داد: مشکلات پیش آمده در خصوص پرداخت پول بازیکنان ارتباطی به آقای جهانیان ندارد بلکه آقای جهانیان جهت رفع مشکل پیش آمده نه تنها همکاری نمودند بلکه پیگیر رفع مشکل بازیکنان بودند.
روایت AFC از جام جهانی جوانان
مراسم قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی فوتبال جوانان روز چهارشنبه در کشور کره جنوبی برگزار شد که تیم ایران در گروه سوم در کنار تیم‌های پرتغال، زامبیا و کاستاریکا قرار گرفت.سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره ارزیابی اش از این گروه، نوشت: «زامبیا قهرمان قاره آفریقا با موجی از اعتماد به نفس به مسابقات جام جهانی آمده است ولی در دیدار نخست باید به مصاف پرتغال برود که قرعه سختی است. تیم اروپایی (پرتغال) همانند همگروهش ایران در مسابقات قاره‌ای نتوانست به فینال برسد ولی قهرمان دو دوره مسابقات جهانی یک چالش جدی برای تمام تیم‌ها خواهد بود.» در ادامه گزارش سایت AFC آمده است: «ایران بعد از ۱۶ سال غیبت به مسابقات جهانی بازگشته است و انگیزه زیادی دارد تا این غیبت و زمان از دست رفته را جبران کند. در حالی که کاستاریکا بعد از دو دوره غیبت در مسابقات جهانی، با تفاضل گل به این مسابقات برگشته است.» مسابقات جام جهانی جوانان خردادماه سال آینده به میزبانی کشور کره‌جنوبی برگزار خواهد شد.
محرومیت مازیار زارع از همراهی خونه به خونه
کمیته انضباطی رای خود را درباره تخلفات دیدار تیم‌های خونه به خونه بابل و ایرانجوان بوشهر صادر کرد. این مسابقه در تاریخ ۹ اسفند ماه برگزار و از سوی تماشاگران تیم خونه به خونه بابل تخلفاتی مبنی بر پرتاب اشیا مختلف به زمین مسابقه رخ داد. این تیم طبق ماده ۷۹ آیین نامه انضباطی به ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم است.همچنین مازیار زارع بازیکن تیم خونه به خونه بابل به دلیل اهانت به داوری که منجر به اخراجش شد، طبق بند ۴ ماده ۶۶ آیین نامه انضباطی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم و پرداخت ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.آرای فوق از سوی کمیته انضباطی قطعی است.
شکایت الاهلی عربستان از داوران بازی با ذوب آهن و العین
باشگاه الاهلی عربستان در گروه سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در کنار ذوب‌آهن ایران، العین امارات و بنیادکار ازبکستان قرار دارد و در حال حاضر با ۷ امتیاز (برد مقابل ذوب‌آهن و بنیادکار و تساوی برابر العین) در صدر جدول این گروه قرار دارد.با این حال مسئولان این تیم عربستانی از عملکرد داوری‌ها در بازی‌های دور رفت مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان بخصوص بازی با ذوب آهن و العین راضی نیستند و به زودی شکایتی رسمی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌دهند. روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان با انتشار گزارشی به نقل از یک منبع آگاه در تیم الاهلی، اعلام کرد که به خاطر اشتباهات داوری در دو بازی اخیر این تیم در آسیا و دریافت کارت‌های زرد و قرمز مقابل ذوب‌آهن و العین، این باشگاه به زودی شکایتی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه می‌دهد. مسئولان تیم الاهلی معتقدند داوران در بعضی از صحنه‌ها کارت‌های بی‌موردی به بازیکنان این تیم نشان داده‌اند و این مسئله در دور برگشت مسابقات به ضرر نماینده عربستان خواهد بود.
اشتباه عجیب سایت فدراسیون فوتبال
سایت فدراسیون فوتبال در اشتباهی عجیب خبر از دعوت حسین ماهینی به تیم ملی فوتبال داده بود که پس از چند دقیقه پس از این خبر، دانیال ماهینی را جایگزین خبر خود کرد. بر این اساس دانیال ماهینی بازیکن استقلال خوزستان توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال دعوت شده است.