kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
وزیر ورزش و جوانان در نشست با روسای فدراسیون‌ها:

نتایج ارزیابی فدراسیون‌ها تا پایان فروردین سال 96 اعلام می‌شود

وزیر ورزش و جوانان در آخرین نشست با روسای فدراسیون‌ها در سال 95 عنوان کرد ارزیابی فدراسیونها تا پایان فروردین سال 96 اعلام می‌شود.
مسعود سلطانی‌فر در آخرین نشست با روسای فدراسیون‌ها در سال جاری، سال 95 را سال حساس و سختی دانست و اظهار داشت: طبیعی است که در ورزش یک سو پیروز و در سوی دیگر نیز شکست‌ها وجود دارد اما مهم این است که از منابع و امکانات خودمان بصورت بهینه استفاده کنیم و ضریب بهره‌وری را افزایش دهیم.
سلطانی‌فر با اشاره به نشستی که بهمن ماه با حضور مدیران کل استانی برگزار شد، اظهار داشت: در آن نشست معاونت‌های مختلف با توجه به اهداف کمی از پیش تعیین شده ارزیابی دقیق خود را از ادارات کل ورزش و جوانان به منظور مشخص شدن 5 استان برتر،5 استان ضعیف‌تر ارائه دادند تا براساس تحلیل وضعیت موجود هر استان برای توسعه و پیشرفت برنامه‌ریزی لازم را مطابق با جایگاهی که دارد، انجام دهد.
وزیر  ورزش و جوانان تصریح کرد: عملکرد فدراسیون‌ها نیز با محوریت معاونت حوزه قهرمانی و در نظر گرفتن همه فعالیت‌های آنها در حوزه قهرمانی، همگانی، فرهنگی، منابع مالی و انسانی و بانوان ارزیابی می‌شود و این ارزیابی دقیق و متناسب با اهداف از پیش تعیین شده فدراسیون هاست و نتایج آن که بیانگر فدراسیون‌های موفق تر، موفق، متوسط و ضعیف است تا پایان فروردین ماه مشخص خواهد شد.
سلطانی فر در ادامه به استفاده از ظرفیت‌های قانونی به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز فدراسیون‌ها تاکید و اظهار داشت: در کنار منابعی که از طریق وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌ها تعلق می‌گیرد، فدراسیون‌ها نیز باید در راستای ظرفیت‌های قانونی در جهت جذب اسپانسرها و حامیان مالی و ایجاد شرایط مناسب برای تشویق سرمایه گذاران استفاده کنند.
سیاست وزارت ورزش دادن میزبانی به استان‌هاست
سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان روز پنجشنبه نیز سفری به استان خوزستان داشت. وی در حاشیه این سفر با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان واگذاری میزبانی به استان‌های مختلف است، گفت: هفته گذشته مسابقات وزنه‌برداری جام فجر با حضور تیم‌های خارجی با کیفیت خوب در این استان برگزار شد و این هفته نیز برگزاری جام جهانی کشتی  فرنگی در آبادان واقعاً اتفاق بزرگی است.
وی احکام ورزشی برنامه ششم توسعه کشور را تحول‌آفرین خواند و اظهار داشت: بودجه ورزش سال 96 یک برشی از برنامه ششم توسعه کشور است که خوشبختانه همه مواردی که از احکام ورزشی در قالب این برنامه پیش‌بینی شده بود، محقق شده و در حقیقت یک عزم و اراده خوبی در کشور بین مسئولان اجرایی و مجلس به وجود آمده تا با همگرایی بتوانند به ورزش کمک کنند.
سلطانی‌فر گفت: اگر 4 تا 5 سال با همین رویه جلو برویم می‌توانیم تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام را به بهره‌برداری برسانیم و در مسابقات مختلف هم نتایج بهتری بگیریم.
وزیر ورزش و جوانان ابراز کرد: امیدواریم دستاوردهای خوبی در بازی‌های آسیایی جاکارتا به ارمغان آوریم و حضور خوب و مؤثری در جام جهانی فوتبال داشته باشیم و در المپیک 2020 هم نتیجه تاریخی بگیریم.
وی یکی از رویکردهای اصلی وزارت ورزش و جوانان را توجه به ورزش بانوان در ابعاد مختلف مدیریتی، قهرمانی و همگانی عنوان و ابراز امیدواری کرد که بانوان ایران در المپیک 2020 مدال‌های خوبی بگیرند.