kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸

اخبار ورزش جهان


آرسنال و بایرن‌ مونیخ مجدداً به مصاف هم می‌روند
توپچی‌های لندن در یک بازی دوستانه در چین به دیدار قهرمان آلمان خواهند رفت.در حالی که درست یک هفته از شکست سنگین 5 بر یک آرسنال مقابل بایرن‌مونیخ در دور برگشت از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و حذف از گردونه رقابت‌ها در مجموعه دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 10 بر 2 می‌گذرد، این باشگاه انگلیسی اعلام کرد چند ماه بعد، بار دیگر با قهرمان آلمان بازی خواهد کرد.بر اساس اعلام باشگاه آرسنال این دو تیم در 28 تیر 96 در دیداری دوستانه در شانگهای چین در دوره آماده‌سازی پیش‌فصل به دیدار هم خواهند رفت.توپچی‌های لندن چندر روز پس از این بازی و در تاریخ31 تیر در پکن چین در دیدار دوستانه دیگری با چلسی تقابل خواهند کرد.
افشای سندی دیگر از فساد در جام‌جهانی ۲۰۱۴
رسانه‌های برزیلی از یافتن فاکتورهای غیرواقعی به ارزش ۶۶ میلیون دلار توسط بازرسان حسابرسی در جریان مدرن‌سازی ورزشگاه ماراکانا خبر دادند.سازمان مالیاتی برزیل پس از بررسی پرونده مدرن‌سازی ورزشگاه افسانه‌ای ماراکانا جهت استفاده در جام‌جهانی 2014 خواهان بازگرداندن 63/5 میلیون دلار توسط کنسرسیومی شد که پیمانکاری این کار را پذیرفته بودند.مدرن‌سازی ورزشگاه ماراکانای برزیل قرار بود با هزینه 223 میلیون دلاری پایان یابد اما 3 شرکت فعال در این پروژه بزرگ فاکتورهایی به ارزش 380 میلیون دلار پس از تکمیل آن ارائه دادند.دیدارها و مراسم افتتاحیه و اختتامیه جام‌جهانی 2014 برزیل و المپیک 2016 ریو در ورزشگاه ماراکانا برگزار شد. این ورزشگاه در سال 1950 میلادی ساخته شد و مدرن‌سازی آن در سال‌های 2010 تا 2013 برزیل به طول انجامید.
سفر روستوفی‌ها به منچستر با یک لشگر مصدوم و محروم
در کاروان اعزامی تیم روستوف روسیه به منچستر جهت دیدار برگشت لیگ اروپا بازیکنان مصدوم و محروم هم دیده‌ می‌شوند.دیمتیری کالاچف، الکساندر گاستگان، سوسلان یانان و گرانات تیم روستوف را در سفر به انگلیس همراهی کردند. این 4 هم‌تیمی سردار آزمون به خاطر محرومیت و مصدومیت حق بازی برابر منچستریونایتد را ندارند اما با تصمیم کادر فنی راهی انگلیس شدند.همچنین یوفا گدیمیناس ماژیکا، داور 38 ساله اهل لیتوانی را برای قضاوت دیدار حساس تیم‌های منچستر یونایتد انگلیس و روستوف روسیه برگزید. کمک‌داوران این بازی نیز از کشور لیتوانی هستند.بلیت‌ تماشای این بازی هم برای هواداران تیم روستوف روسیه 43 پوند هزینه خواهد داشت و طبق اعلام سرویس رسانه‌ای باشگاه انگلیسی مشکلی جهت تامین بلیت‌های درخواستی همتای روسی خود وجود ندارد.تیم‌های منچستر یونایتد و روستوف ساعت 23:35 دقیقه پنجشنبه هفته جاری در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف هم می‌روند. دیدار رفت این 2 تیم در روسیه با تساوی یک - یک خاتمه یافت. تیم برنده این رویارویی به جمع 8 تیم برتر لیگ اروپا راه می‌یابد.
چلسی به تاتنهام رسید، منچسترسیتی به آرسنال
دیدار حساس و تماشایی چلسی و منچستر در جام حذفی با برتری و صعود شاگردان کونته به نیمه نهایی همراه شد.در چارچوب جام حذفی انگلیس( FA CUP) از ساعت 23 و 30 دقیقه در ورزشگاه استمفوردبریج چلسی میزبان منچستریونایتد بود.این دیدار که به لحاظ جدال کونته و مورینیو از حساسیت دو چندانی برخوردار بود با نتیجه یک بر صفر به سود چلسی خاتمه یافت.برای چلسی کانته در دقیقه 51 گلزنی کرد.آندره هررا بازیکن میانی منچستر در دقیقه 35 با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا شیاطین سرخ 10 نفره بازی را دنبال کنند.در حین بازی و بعد از اخراج هررا مورینیو و کونته با هم درگیری لفظی پیدا کردند.با این اوصاف شاگردان کونته با حذف شاگردان مورینیو به جمع 4 تیم تاتنهام، سیتی و آرسنال اضافه شدند. پس از مشخص شدن چهره چهار تیم مرحله نیمه نهایی جام حذفی انگلیس بزرگان فوتبال لیگ جزیره رقابت جالبی مقابل هم خواهند داشت.طبق قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس، تاتنهام به مصاف چلسی خواهد رفت و آرسنال رویاروی منچسترسیتی قرار می‌گیرد. قرار شده این دور از بازی‌ها در روزهای دوم و سوم اردیبهشت سال 1396 انجام شود.
کورتوا شایعه پیوستنش به رئال مادرید را رد کرد
سنگربان تیم فوتبال چلسی اخبار اخیر مبنی بر احتمال انتقال خود به جمع شاگردان زین‌الدین زیدان در پایان فصل جاری را تکذیب کرد.تیبا کورتوا تأکید کرد که خیال ترک چلسی و پیوستن به رئال مادرید را ندارد. کورتوا از روزی که برای اتلتیکو مادرید بازی می‌کرد، توجه مسئولان رئال را جلب کرد و حتی پس از پیوستن به چلسی نیز از فهرست بازیکنان موردنظر کهکشانی‌ها خارج نشد. با این حال کورتوا در مصاحبه اخیرش علناً اعلام کرد که تمایلی برای بازگشت به مادرید ندارد تا مسئولان رئال به دنبال گزینه‌های دیگری باشند.کورتوا در گفت‌و‌گو با شبکه رادیویی اوندا سروی اسپانیا، در پاسخ به این سؤال که آیا فصل آینده به مادرید بازخواهد گشت، اظهار داشت: خیر. در حال حاضر من دارم از موفقیت‌هایی که در چلسی کسب می‌کنیم لذت می‌برم و روی بازی‌هایم در این تیم تمرکز دارم.کورتوا در تمام 27 بازی این فصل چلسی در لیگ برتر انگلیس از دروازه این تیم محافظت کرده و توانسته شروع ضعیفش در این فصل را جبران کند. او در مجموع طی این فصل 14 بار کلین شیت کرده است. کورتوا در تمام بازی‌هایش در این فصل تنها 20 بار گل خورده است و همین آمار خوب سبب شده که توجه رئالی بیش از پیش به او جلب شود.
این در حالیست که دروازه‌بان کهکشانی‌ها، کیلور ناواس در این فصل متزلزل بوده است و در تعداد بازی‌های یکسان با کورتوا 34 گل خورده است که آخرین آنها به شیوه‌ای عجیب در بازی یکشنبه شب برابر رئال بتیس بود که دروازه تیم خودش را باز کرد.
اسین به لیگ اندونزی پیوست
هافبک غنایی پیشین تیم فوتبال چلسی در یکی از لیگ‌های شرق آسیا به دوران بازیگری‌اش ادامه می‌دهد.باشگاه پرسیب باندونگ اندونزی در صفحه‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی از عقد قرارداد با مایکل اسین، هافبک غنایی پیشین تیم فوتبال چلسی خبر داد.اسین 34 ساله از زمان روژه میلا، اسطوره فوتبال کامرون و ماریو کمپس ستاره پیشین تیم ملی آرژانتین که در دهه 90 راهی اندونزی شدند، سرشناس‌ترین بازیکنی است که در لیگ این کشور بازی می‌کند.او که در دوران بازیگری‌اش در لیگ برتر انگلیس، دو قهرمانی در لیگ و چهار قهرمانی در جام حذفی به همراه چلسی کسب کرد، از زمان جدایی از تیم پاناتینایکوس یونان در پایان فصل گذشته، بدون تیم بوده است.اسین که 58 بازی ملی هم دارد و سال 2014 با تیم ملی غنا خداحافظی کرد، در تیم جدیدش پیراهن شماره 5 را به تن خواهد کرد، همان شماره‌ای که در چلسی داشت.پرسیب، تیم جاوه غربی، یکی از محبوب‌ترین تیم‌های فوتبال اندونزی است که فصل گذشته در لیگ این کشور سوم شد.