kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۹۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان:

مردم اگر با جمله «جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود» مواجه شدند به 124 اطلاع دهند

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: اگر مردم با جمله جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود مواجه شدند، آن را به 124 اطلاع دهند.



به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمود نوابی در شانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: دیگر جمله جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود، وجود ندارد و اگر هم وجود دارد کم است. پرداخت خسارت باید در بنگاه‌های تولید و خدمات به فرهنگ تبدیل شود و اگر هم مردم با شعار جنس فروخته شده، پس گرفته نمی‌شود، مواجه شدند آن را به 124 اطلاع دهند.
وی به ضرورت تکمیل زیرساخت‌ها برای بازرسی هوشمندانه اشاره کرد و افزود: صندوق مکانیزه فروش و سازماندهی واحدهای بدون پروانه از زیرساخت‌هایی است که برای ایجاد بازرسی به آن نیاز داریم.
در همین حال به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: قانون، تبلیغات اغوا کننده را ممنوع کرده است اما متأسفانه این تبلیغات در برخی رسانه‌های دیداری و شنیداری دیده می‌شود.نوابی درباره الزام وارد کنندگان خودرو به دایر کردن نمایندگی و خدمات پس از فروش در کشور تأکید کرد: سال 88 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تصویب شده و آمده است تمام کالاهای سرمایه‌ای مثل خودرو، لوازم خانگی باید خدمات پس از فروش داشته باشد که باید به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم تعمیم داده شود.وی افزود: آیین‌نامه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو فروردین 95 تصویب شده است و از مصرف‌کنندگان می‌خواهیم مطالعه و حقوق خود را از ما مطالبه کنند.