kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

سفر مخفیانه رئیس سازمان اطلاعات عربستان به اسرائیل

برخی منابع خبری می‌گویند رئیس سازمان اطلاعات عربستان که مهمترین آژانس اطلاعاتی این کشور است، طی هفته گذشته به صورت مخفیانه برای رایزنی در باره ایران به بیت‌المقدس و رام الله سفر کرده است.

سرویس خارجی-

عادی‌سازی روابط آل‌سعود و کشورهای مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی روز به روز علنی‌تر می‌شود. تا پیش از این مقامات غیررسمی دو رژیم ملاقات‌هایی با یکدیگر داشتند اما اخیرا یک مقام بلند پایه و رسمی سعودی به اسرائیل سفر کرده است. سفری که به نظر می‌رسد با دو هدف «تلاش برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه» و «ممانعت از نزدیکی بیشتر گروه‌های فلسطینی به ایران» انجام شده است. به گزارش تسنیم، خبرگزاری اسپوتنیک در این باره در گزارشی نوشته: «خالد بن علی الحمیدان» رئیس سازمان اطلاعات عربستان که مهمترین آژانس اطلاعاتی این کشور است، طی هفته گذشته به بیت المقدس و رام الله سفر کرده است. انتشار خبر سفر الحمیدان در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی تاکنون این موضوع را رسماً مورد تایید قرار نداده‌اند.
براساس گزارش‌هایی که در این باره منتشر شده «خالد الحمیدان» در سفر به رام الله با شماری از سران تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده تا به آنها در خصوص «گشودن کانال‌های مستقیم ارتباطی با ایران» هشدار دهد! این هشدار پس از آن صورت می‌گیرد که گزارش‌هایی در خصوص برگزاری نشستی در بروکسل میان هیئت فلسطینی با ایران در رسانه‌ها منتشر شده بود. «دبکا» در ادامه در خصوص علت سفر الحمیدان به سرزمین‌های اشغالی می‌نویسد: «این سفر برای بررسی پرونده‌های امنیتی در خصوص برگزاری نشستی منطقه‌ای با حمایت اسرائیل، آمریکا و کشورهای عربی انجام شد؛ به طوری که درباره این مسئله میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن بحث و گفت‌وگو انجام شد.»
پایگاه صهیونیستی «دبکا» همچنین اعلام کرد سفر الحمیدان به تل آویو در سایه افزایش برد موشک‌های اسکاد ایران انجام شده که قادر به هدف قرار دادن اهدافی در ریاض است.