kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰

بزرگداشت آغاسی در گردهمایی شاعران انقلابی(اخبار ادبی و هنری)

سومین شب از شب‌های شعر انقلاب اسلامی، با حضور جمع کثیری از شاعران کشور و همچنین با پاسداشت مرحوم محمدرضا آغاسی یکشنبه 10 بهمن، در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.



علیرضا قزوه، حمیدرضا شکارسری، اسماعیل امینی، محمدرضا سهرابی‌نژاد، سعید یوسف‌نیا، صادق رحمانی، سارا جلوداریان، احمد بابایی، هادی جانفدا، نادر بختیاری، قاسم صرافان، علی داوودی و سعید حدادیان در این مراسم شعر خواندند.
مرتضی امیری اسفندقه، دبیر علمی سومین دوره شب‌های شعر انقلاب اسلامی نیز در سخنانی با بیان این که آرزو دارم جلسات نقد شعر انقلاب اسلامی برگزار شود، اظهار کرد: اگر در دهه 60 شاعران بزرگی چون سیدحسن حسینی و سلمان هراتی و قیصر امین‌پور و علیرضا قزوه و ... بالیدند و برآمدند، برای این بود که هر هفته شعرهایشان نقد می‌شد و چه شعرهایی که خوانده می‌شد و پاره می‌شد و مبنای نقدها نیز، مبنای سلیقه نبود، بلکه مبنا علمی بود.
این شاعر کشور با اشاره به پاسداشت مرحوم محمدرضا آغاسی، گفت: مرحوم آغاسی نخواست که طبعش از قلندری و شیدایی و شیوایی و پارسایی پارسی فاصله بگیرد. همان چیزی که در دلش بود، به زبانش می‌آمد. ظرفیت به حافظه سپردن در شعر او تا آنجا بود که بسیاری از اشعارش در اذهان مردم باقی ماند. شعر او که می‌گوید: «جان مولا حرف حق را گوش کن/ شمع بیت‌المال را خاموش کن» در ذهن همه مردم باقی مانده است.