kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵

کتک‌کاری در روسیه قانونی می‌شود!

دومای روسیه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن کتک زدن تادیبی در دعواها و مشاجره‌های خانوادگی اگر منجر به آسیب بدنی یا نقص عضو نشود، از مجازات‌های کیفری حذف می‌شود.



به گزارش ایرنا، متن قانونی شدن کتک‌کاری در شور سوم و نهایی با 380 رای موافق و سه مخالف تصویب شد، ولی باید برای تبدیل به قانون در شورای فدراسیون (مجلس سنا) تصویب شود و سپس به امضای رئیس‌جمهوری روسیه برسد.
خبرگزاری روس بالت در این‌باره نوشت: در قانون جدید، کتک زدن اعضای خانواده از فهرست مجازات‌های کیفری حذف و در مورد افرادی که مرتکب چنین جرایمی شوند، مجازات‌های غیرکیفری شامل جریمه نقدی اعمال خواهد شد.
البته مطابق این قانون، اگر کتک زدن افراد خانواده تکرار شود، مجازات کیفری خواهد داشت و قانون اجازه می‌دهد فرد کتک خورده با اثبات جرم به دادگاه مراجعه کند.
بر اساس قانون جدید، اگر نتیجه کتک‌کاری آثاری در بدن نداشته باشد، مجازات کیفری نخواهد داشت، اما اگر کتک خورده مجروح شود، طبق قانون فرد مجرم تحت پیگرد و تعقیب قرار می‌گیرد.
اکنون بحث‌های داغی در باره کتک زدن کودکان جریان دارد. در حالی که گروهی مجازات کیفری والدینی که بچه‌های خود را کتک می‌زنند، منصفانه می‌دانند، دسته دیگر خواهان آزادی محدود در تنبیه کودکان و خودداری از مداخله در خانواده‌ها هستند.