پاسخ به برخی سؤالات متقاضیان دریافت یارانه
پایگاه اطلاعرسانی دولت با توجه به آغاز ثبتنام متقاضیان یارانه نقدی به برخی سوالات پاسخ داد.
سوال اول: از چه اشخاصی ثبتنام میشود؟ در این مرحله صرفا از سرپرست خانوارهایی ثبتنام به عمل میآید که در اسفند ماه سال 1392 یارانه دریافت نموده و یا تا تاریخ 22 اسفند 1392 از طریق پلیس +10 ثبتنام نموده اند. سوال دوم: اگر به اینترنتی دسترسی نداشته باشیم چگونه ثبتنام کنیم؟ میتوان با در دست داشتن کارت ملی خود و افراد تحت تکفل به ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور، دفاتر خدمات روستایی ICT و دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر خدماتی پلیس +10 و دفاتر خدماتی روستایی پست بانک مراجعه نمود.
سوال سوم: آیا میتوان اطلاعات ثبت شده را اصلاح کرد؟ با توجه به اینکه تنها یکبار میتوان ثبتنام نمود، پیشنهاد میشود پیش از ورود به سامانه، ابتدا اطلاعات شماره ملی افراد تحت تکفل خود را که برای آنان یارانه دریافت کردهاید را یادداشت نموده و سپس اقدام به ثبتنام نمایید. لازم به ذکر است که بعد از ثبت نهایی و خروج از سامانه، امکان اصلاح وجود ندارد. سوال چهارم: در مورد ثبت تغییرات تعداد خانوار (تولد،ازدواج، طلاق و فوت) چه باید کرد؟ در صورتی که تغییرات تعداد خانوار از طریق پلیس +10 تا تاریخ 22 اسفند ماه 1392 اعلام شده باشد و یا بطور خودکار از طریق اداره ثبت احوال اعلام گردیده باشد، سرپرست جدید با مراجعه به بانک و ثبت حساب یارانهای در سامانه سازمان میتواند ثبتنام نماید در غیر این صورت توصیه میشود تغییرات تعداد خانوار و یا ثبتنام خانوارهای جدید به زمان دیگری که پس از پایان مهلت ثبتنام انجام خواهد شد موکول گردد.
سوال پنجم: آیا در وارد کردن شماره ملی و شماره حساب علاوه بر درج عدد افزودن سایر نشانههای غیر عددی مانند نقطه یا خط فاصله مجاز است؟ خیر - بایستی در وارد کردن شماره ملی سرپرست خانوار و شماره حساب یارانهای صرفا اعداد مندرج در کارت ملی و شماره حساب یارانهای درج گردد.
سوال ششم: اگر شماره حساب یارانهای خود را نداشته باشیم چه کنیم؟ در صورتی که شماره حساب یارانهای خود را در دسترس ندارید میتوانید با مراجعه به بانک خود آن را اخذ و یا از طریق دریافت مانده حساب از خودپرداز بانک مربوطه، آنرا دریافت کرد. سوال هفتم: اگر شماره حسابی در سامانه پذیرفته نشود چه باید کرد؟ در صورتی که شماره حسابی اعلام نکردهاید و یا شماره حساب شما در سامانه پذیرفته نشود با مراجعه به بانک، شماره حساب خود را در سامانه رفاهی وارد و سپس اقدام به ثبتنام نمایید. سوال هشتم: چنانچه فردی شماره تلفن همراه نداشته باشد چه باید بکند؟ ارتباط سازمان با سرپرست خانوار از طریق شماره تلفن همراه مقدور میباشد لذا در صورت نداشتن خط تلفن همراه توصیه میشود که نسبت به تهیه خط تلفن همراه اقدام نماید در غیر این صورت صرفا نسبت به اعلام شماره تلفن همراه شخص مورد اعتماد خود اقدام نماید. شماره شناسایی چیست و چه کاربردی دارد؟ پس از تکمیل ثبتنام، شماره شناسایی 4 رقمی به شماره تلفن همراه اعلامی در فرم تقاضای دریافت یارانه نقدی ارسال میشود که این شماره در مراحل بعدی جهت احراز هویت به منظور مشاهده اطلاعات و دریافت سایر پیامهای اعلامی از سوی سازمان مورد استفاده قرار میگیرد.
سوال سوم: آیا میتوان اطلاعات ثبت شده را اصلاح کرد؟ با توجه به اینکه تنها یکبار میتوان ثبتنام نمود، پیشنهاد میشود پیش از ورود به سامانه، ابتدا اطلاعات شماره ملی افراد تحت تکفل خود را که برای آنان یارانه دریافت کردهاید را یادداشت نموده و سپس اقدام به ثبتنام نمایید. لازم به ذکر است که بعد از ثبت نهایی و خروج از سامانه، امکان اصلاح وجود ندارد. سوال چهارم: در مورد ثبت تغییرات تعداد خانوار (تولد،ازدواج، طلاق و فوت) چه باید کرد؟ در صورتی که تغییرات تعداد خانوار از طریق پلیس +10 تا تاریخ 22 اسفند ماه 1392 اعلام شده باشد و یا بطور خودکار از طریق اداره ثبت احوال اعلام گردیده باشد، سرپرست جدید با مراجعه به بانک و ثبت حساب یارانهای در سامانه سازمان میتواند ثبتنام نماید در غیر این صورت توصیه میشود تغییرات تعداد خانوار و یا ثبتنام خانوارهای جدید به زمان دیگری که پس از پایان مهلت ثبتنام انجام خواهد شد موکول گردد.
سوال پنجم: آیا در وارد کردن شماره ملی و شماره حساب علاوه بر درج عدد افزودن سایر نشانههای غیر عددی مانند نقطه یا خط فاصله مجاز است؟ خیر - بایستی در وارد کردن شماره ملی سرپرست خانوار و شماره حساب یارانهای صرفا اعداد مندرج در کارت ملی و شماره حساب یارانهای درج گردد.
سوال ششم: اگر شماره حساب یارانهای خود را نداشته باشیم چه کنیم؟ در صورتی که شماره حساب یارانهای خود را در دسترس ندارید میتوانید با مراجعه به بانک خود آن را اخذ و یا از طریق دریافت مانده حساب از خودپرداز بانک مربوطه، آنرا دریافت کرد. سوال هفتم: اگر شماره حسابی در سامانه پذیرفته نشود چه باید کرد؟ در صورتی که شماره حسابی اعلام نکردهاید و یا شماره حساب شما در سامانه پذیرفته نشود با مراجعه به بانک، شماره حساب خود را در سامانه رفاهی وارد و سپس اقدام به ثبتنام نمایید. سوال هشتم: چنانچه فردی شماره تلفن همراه نداشته باشد چه باید بکند؟ ارتباط سازمان با سرپرست خانوار از طریق شماره تلفن همراه مقدور میباشد لذا در صورت نداشتن خط تلفن همراه توصیه میشود که نسبت به تهیه خط تلفن همراه اقدام نماید در غیر این صورت صرفا نسبت به اعلام شماره تلفن همراه شخص مورد اعتماد خود اقدام نماید. شماره شناسایی چیست و چه کاربردی دارد؟ پس از تکمیل ثبتنام، شماره شناسایی 4 رقمی به شماره تلفن همراه اعلامی در فرم تقاضای دریافت یارانه نقدی ارسال میشود که این شماره در مراحل بعدی جهت احراز هویت به منظور مشاهده اطلاعات و دریافت سایر پیامهای اعلامی از سوی سازمان مورد استفاده قرار میگیرد.