kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
همه سرنشینان کشته شدند

هواپیمای نظامی روسیه با 93 سرنشین در مسیر لاذقیه سقوط کرد

یک فروند هواپیمای نظامی روسی با 93 سرنشین پس از برخاستن از فرودگاه شهر «سوچی» در جنوب روسیه و عزیمت به سمت سوریه، سقوط کرد و سرنشینان آن، کشته شدند.


هواپیمای نظامی وزارت دفاع روسیه موسوم به «توپولوف-154» 20 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه شهر سوچی روسیه، در دریای سیاه سقوط کرد. به گزارش فارس، 85 سرنشین این هواپیما، مسافر و هشت نفر دیگر، خدمه بودند. مقصد این هواپیما، پایگاه نظامی روسیه در استان «لاذقیه» سوریه اعلام شده است.
به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، قطعات این هواپیما در عمق 50 تا 70 متری دریای سیاه در فاصله یک و نیم کیلومتری بندر سوچی پیدا شده است. تا عصر دیروز گروه‌های نجات روسی، جسد شماری از سرنشینان هواپیما را پیدا کرده‌اند. به گفته مقامات وزارت دفاع روسیه، همه سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست داده‌اند.
یک گروه موسیقی 64 نفره که قصد داشته‌اند در پایگاه «حمیمیم» لاذقیه موسیقی اجرا کنند و 9 خبرنگار جزو سرنشینان این هواپیما بوده‌اند. مبدأ اصلی هواپیما، مسکو بوده و برای سوخت‌گیری در سوچی فرود آمده بود.
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، ضمن اعلام یک روز عزای عمومی در این کشور، از «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر، خواست هیئتی را مسئول تحقیق و پیگیری این سانحه هوایی بکند.
عملیات هوایی روسیه
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، جنگنده‌های روسی طی هشت حمله هوایی جداگانه، مواضع تروریست‌ها را در دو استان حلب و ادلب بمباران کردند. در حال حاضر تروریست‌ها در برخی از شهرک‌های استان حلب حضور دارند. در «ادلب» هم مواضع تروریست‌ها در شهرک‌های «بنش» و «سراقب» بمباران شد.
ظاهرا ارتش سوریه قصد دارد پس از پاکسازی کامل استان حلب، عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی استان «ادلب» در مجاورت حلب آغاز کند.
از شهر «جرابلس» سوریه واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه نیز خبر رسید، مردم این شهر با برپایی تظاهراتی، خواستار خروج تروریست‌های وابسته به «ارتش آزاد» و دیگر تروریست‌ها از این شهر شدند.
فوعه و کفریا
به گزارش خبرگزاری فارس، طی روزهای اخیر صدها تن در دو شهرک شیعه‌نشین و تحت محاصره «فوعه» و «کفریا» با شماری از تروریست‌ها در شهر حلب مبادله شده‌اند.
اما، هنوز بیماران، سالخوردگان و کودکانی هستند که گروه‌های تکفیری خروج آنها از فوعه و کفریا را به تاخیر انداخته‌اند؛ شیرزنان فوعه می‌گویند جوانانشان را برای دفاع از این دیار باقی گذاشته و خود نیز پس از التیام دردهایشان برمی‌گردند.
یکی از زنان سالخورده فوعه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با وجود محاصره، قحطی و ظلم و جور تروریست‌ها علیه اهالی فوعه و کفریا، مردم این دو شهرک همانند درختان زیتون، در برابر همه تهدیدهای تکفیری‌ها ایستادگی کرده و خواهند کرد.
وی افزود: فوعه و کفریا روزی به باغ‌های بزرگ زیتون و ساخت روغن زیتون مشهور بود، اما درختان زیتون بر اثر آتش خمپاره‌هایی که تروریست‌ها روی شهر فرو ریخته‌اند به آتش کشیده شدند.
یکی دیگر از زنانی که از سرمای برف به همراه فرزندش به داخل اتوبوس‌های پارک شده رفته و همچنان منتظر رسیدن وقت خروج نوبت بعدی خانواده‌ها از این منطقه بود گفت: من به امید دوا و درمان مادر و فرزندم از فوعه می‌روم اما ما بازخواهیم گشت و شهر و دیارمان را با خانواده و بستگانمان رها نمی‌کنیم.
یکی دیگر از زنان منتظر برای خروج از فوعه می‌گوید که فرزندش از بیم حملات بی‌وقفه تروریست‌ها دچار بیماری روانی شده و هم‌اینک نام او برای درمان در خارج از فوعه در فهرست بیماران آمده است.
وی افزود: پدر من به همراه دو برادرم در دفاع از دیارمان در برابر تکفیری‌ها شهید شدند، اما این خون‌ها چیزی از صبر و اراده ما برای مقاومت در برابر تروریسم کم نکرد.
زن سالخورده دیگری از اهالی فوعه نیز در حالی که اشک از چشمانش سرازیر شده، خطاب به خبرنگار فارس گفت: تاکنون هفت نفر از اعضای خانواده ما به دست تروریست‌ها شهید شده‌اند.