kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۴۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
آتش‌سوزی ادامه دارد

خسارت نیم میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی در آتش‌سوزی 5 روزه حیفا

طی پنج روز آتش‌سوزی در مناطق مختلف اراضی اشغالی، رژیم صهیونیستی دچار خسارات فراوانی شده به نحوی که حجم این خسارت‌ها تنها در حیفا، نیم میلیارد دلار برآورد شده است.


سرویس خارجی -

یک شبکه خبری وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کرد، طی پنج روز گذشته 41 هزار جریب زمین در شعله‌های آتش سوختند که نسبت به آتش‌سوزی جنگ‌های «الکرمل» در شمال اسرائیل، در سال 2010 بسیار گسترده‌تر است.
تنها در «حیفا» 2800 جریب زمین آتش گرفته و 1616 نفر مجبور به ترک منازل خود شده‌اند. همچنین به 1784 واحد مسکونی آسیب رسیده که از این میان 527 واحد غیر قابل سکونت شده‌اند. وزارت دارایی رژیم صهیونیستی، هم اعلام کرده در این آتش‌سوزی تاکنون 7500 جریب زمین در منطقه قدس، سوخته و این در حالی است که خسارت‌های وارده در این مناطق هنوز محاسبه نشده است. اما طبق نظر کارشناسان رقم خسارت‌ها در این مناطق هم به صدها میلیون دلار می‌رسد.
به گزارش الشرق‌الاوسط این شبکه صهیونیستی در ادامه اعلام کرده: «این در حالی است که آتش‌سوزی‌ها هنوز استمرار دارد و صهیونیست‌ها در مهار آن ناتوان هستند.» بنا بر اعلام نخست وزیر رژیم صهیونیستی این رژیم درصدد تشکیل نیروی بین‌المللی اطفای حریق است و رهبران منطقه نیز آمادگی خود را برای پیوستن به این نیرو اعلام کرده‌اند.
در تلاش برای اطفای حریقی که از روز چهارشنبه گذشته در اراضی اشغالی رخ داده، هواپیماهای رژیم صهیونیستی، آذربایجان، روسیه،آمریکا، اسپانیا، کانادا،‌ ترکیه، مصر، یونان و کرواسی شرکت دارند.
از سوی دیگر «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با این ادعا که ۱۷ مورد از ۱۱۰ مورد آتش‌سوزی در سرزمین‌های اشغالی عمدی بوده گفت: انتقام آتش‌سوزی را با شهرک‌سازی می‌گیریم! در این میان، «گلعاد آردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نیز تخریب خانه‌های عاملان آتش‌سوزی را خواستار شد.
این در حالی است که عضو عرب کنست رژیم صهیونیستی درباره اقدامات تحریک‌آمیز گروه‌های صهیونیستی برای به آتش کشیدن روستاها و مناطق فلسطینی هشدار داد.