kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۰۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانی:

240 برند تقلبی پوشاک خارجی در ایران شناسایی شد

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانی با بیان اینکه 240 برند تقلبی پوشاک خارجی در ایران تا به امروز شناسایی شده است گفت: 25 برند خارجی در بخش پوشاک در ایران ثبت شدند و مدارک 34 برند دیگر در دست بررسی است.




یدالله صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: برندهایی که تا به امروز در ایران فعالیت می‌کردند ضابطه‌مند نبوده و به واردکنندگان اجبار نمی‌شد که حتماً باید برند خود را از صاحب برند اصلی دریافت کنند.
وی افزود: برای سامان‌دهی این امر در مرحله اول اصنافی که تحت عنوان برند در کشور فعالیت می‌کردند شناسایی شدند و به آنها اخطار دادیم که در صورتی ادعا می‌کنند نماینده برندی مانند نایک در ایران هستید آیا از طرف آنها مجوز دارید یا خیر؟
رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانی ادامه داد: عدم داشتن نمایندگی رسمی فعالیت در ایران، علاوه بر سوء استفاده از برند خارجی از اعتماد مردم سوءاستفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: در کشور 300 شرکت شناسایی شد که هر کدام برای خود نمایندگی‌های فروش صادر و از اسم برندها استفاده کرده بودند، اما از این تعداد تنها 60 شرکت واقعاً نمایندگی شرکت اصلی بودند.
صادقی یادآور شد: حدود 60 شرکت که قرارداد‌های خود را از کشور مبدأ به ما ارائه داده بودند به آنها مهلت داده شده است که قراردادی جدید بر اساس معیارهای ما ارائه دهند به همین منظور به آنها کد رهگیری داده شد.
صادقی گفت: برای اینکه ما در کشور خودمان را به روی برندهای خارجی باز نکنیم، شرایطی را برای ورود برندهای خارجی گذاشته‌ایم که لازمه استمرار نمایندگی آنها است.
وی در خصوص شرایطی که برای حضور نمایندگی‌های رسمی پوشاک خارجی در نظر گرفته شده است افزود: این برندها باید در قالب شخصیت حقوقی باشند و در مکان‌های عرضه باید صندوق فروش داشته باشند تا به سیستم امور مالیاتی ما وصل شوند و 50 درصد کالایی که در سال اول به کشورمان وارد می‌کنند باید در داخل ایران تولید شود یا از ظرفیت کار داخل ایران تولید شود یا از ظرفیت کارخانه‌های خالی ایرانی استفاده کنند.
صادقی گفت: بر این اساس برندهای خارجی یا باید خود در ایران کارخانه احداث کنند یا در صورت امکان با همکاری تولیدکنندگان ایرانی تولید کنند.
وی تأکید کرد: بر این اساس از برندهای خارجی تعهد گرفته می‌شود 20 درصد از محصول خود را که در ایران تولید کرده‌اند به بازار خود، خارج از ایران صادر کنند و در مرحله بعدی باید 100 درصد محصول خود را در ایران تولید کند. در غیر این صورت از بازار ایران خارج می‌شوند.