kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

المپیک ریو ۲۰۱۶



*سرمای هوای بیش از حد و جریان باد در سالن تمرین و مسابقات والیبال المپیک ۲۰۱۶ ریو باعث می‌شود تا پاسورها نتوانند توپ را به نقطه دلخواه خود برسانند. مسابقات والیبال المپیک 2016 ریو از روز دوشنبه در سالن «ماراکانازینیو» شهر ریودوژانیرو آغاز می‌شود ولی شرایط این سالن چندان برای برگزاری یک بازی مناسب نیست.گفته می‌شود، سیستم سرمایشی این سالن به قدری قوی است که سرمای هوا روی مسیر حرکت توپ تأثیر می‌گذارد. اولین بار، بازیکنان تیم ملی لهستان به این موضوع اشاره کردند اما حالا بازیکنان تیم میزبان هم نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند.
*مهسا جاور بانوی قایقران المپیکی کشورمان، در خصوص شرایطش برای حضور در مسابقات المپیک اظهار داشت: با توجه به اینکه پیست برزیل بادگیر است، ارتقا و یا تکرار رکوردهایم سخت است، اما غیرممکن نیست. اگر روز مسابقه روزم باشد و هوا خوب باشد می‌توانم کار خوبی را انجام دهم.بانوی المپیکی کشورمان در خصوص قرعه‌کشی مسابقات روئینگ و هم‌گروهی‌هایش در دور نخست گفت: قرعه من می‌توانست راحت‌تر باشد، ولی با ورزشکاران قدرتمندی هم‌گروه هستم. امیدوارم این قرعه خیر باشد. حتماً حکمت در این است که با حریفان سختی روبه‌رو شوم. من سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم. وی باید با قایقرانانی از کشورهای آمریکا، اندونزی، لیتوانی، دانمارک و آرژانتین رقابت کند.
* محمد جواد محجوب نماینده وزن منهای 100 کیلوگرم جودوی ایران در بازی‎های المپیک ریو که در دور نخست با قرعه استراحت روبه‎رو شده است، باید در دور دوم به مصاف «توما نیکی فورو» از بلژیک برود. وی در صورت برتری در این مبارزه با برنده دیدار نماینده بریتانیای کبیر با گورجستان پیکار خواهد کرد.این جودوکار سنگین‎وزن کشورمان روز پنجشنبه 21 مردادماه به روی تاتامی می‎رود.سعید ملایی نماینده وزن منهای 81 کیلوگرم ایران هم پس از استراحت در دور نخست به مصاف «خال‎مورزایف» جودوکار روسیه می‎رود. وی در صورت برتری مقابل این حریف به مصاف برنده دیدار نمایندگان مغولستان با مصر خواهد رفت.او سه‎شنبه 19 مرداد رقابت خود را در المپیک آغاز می‎کند.
* رقابت‎های شمشیربازی بازی‎های المپیک 2016 برزیل در حالی قرعه‌کشی که هر دو نماینده کشورمان باید در دور اول این مسابقات با قهرمانان اروپا روبرو شوند.مجتبی عابدینی برابر یاگوت کا از اوکراین قرار می‎گیرد و علی پاکدامن نیز با زابو از آلمان مسابقه خواهد داد.پاکدامن در صورت برد در دور اول باید در گام بعدی با الکسی کومنکو روس نفر اول دنیا روبرو شود و عابدینی نیز گوو شمشیرباز کره جنوبی را در پیش خواهد داشت.
* تیم ملی برزیل به عنوان میزبان رقابت‌های المپیک 2016 در اولین بازی خود در گروه اول رقابت‌های مردان المپیک مقابل تیم 10 نفره آفریقای‌جنوبی به تساوی بدون گل رضایت داد. اتفاق مهم بازی، اخراج «اموالا» از آفریقای‌جنوبی در دقیقه 60 بود که اولین کارت قرمز رقابت‌ها را رقم زد. این در حالی بود که تیم برزیل نیمار فوق ستاره خود را از ابتدای بازی در اختیار داشت.
*توماس باخ رئیس کمیته بین‎المللی المپیک در خصوص ورزشکاران زن مسلمان تاکید کرد: تمام تلاشمان را برای حمایت از زنان مسلمان انجام داده‌ایم و در بخش‌های مختلف سعی کرده‌ایم به بانوان مسلمان کمک کنیم. ما در بخش‌های مختلف سعی کرده‎ایم به بانوان مسلمان کمک کنیم. در برگزاری دوره‌های آموزشی و غیره حمایت کرده‌‎ایم و نتیجه این حمایت این شده که امروز شاهد این هستیم که دختران و زنان بیشتری سهمیه المپیک می‎گیرند. شخصا وجدان پاکی دارم. تمام تلاشمان در راستای اجرای عدالت انجام دادیم و تا جای ممکن سعی کردیم عدالت در همه مسائل رعایت شود و حق هیچ ورزشکاری پایمال نشود.
*احسان روزبهانی تنها نماینده بوکس ایران در بازی‎های المپیک 2016 ریو در مرحله اول مسابقات دسته منهای 81 کیلوگرم به مصاف «پتر مولنگبر» ورزشکاری از هلند می‎رود. روزبهانی روز یکشنبه با این بوکسور رقابت می‎کند. وی در صورت برتری احتمالی در این دیدار به مصاف برنده دیدار «مامادوف» آذربایجانی با «سولوننکو» اوکراینی خواهد رفت.حریف احسان روزبهانی در رده پنجم رنکینگ جهانی وزن منهای 81 کیلوگرم قرار دارد. در کارنامه وی مدال نقره اروپا نیز دیده می‎شود.
*مسابقات تنیس روی میز بازی‌های المپیک 2016 ریو از ساعت 14:30 روز شنبه به وقت ایران در حالی در سالن پاویلون ٣ ریو سنتر آغاز می‌شود که ندا شهسواری و نوشاد عالمیان در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده‎اند.ندا شهسواری با رنکینگ ٢٨٢ در دور دوم به مصاف الکساندرای بلاروس که رنکینگ 93 جهان را دارد خواهد رفت. نوشاد عالمیان نیز با رنکینگ 98 با بویان تاکیج از اسلوونی پیکار می‎کند. بویان رنکینگ 53 جهان را در اختیار دارد.نیما عالمیان که برخلاف دو هم تیمی خود اولین المپیکش را تجربه می‎کند در دور اول به مصاف کاناک آمریکایی با رتبه 275 می‎رود. نیما نیز در حال حاضر رنکینگ 111 جهان را برعهده دارد، باید به مصاف این ورزشکار 16 ساله برود.
* سید نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‏‎ای،  کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و سیدمناف هاشمی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان روز پنجشنبه هفته گذشته وارد ریودوژانیرو، میزبان المپیک 2016 شدند.همچنین غلامرضا شعبانی بهار، معاون توسعه ورزش همگانی و امیررضا خادم، معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‎های وزارت ورزش و جوانان نیز طی روزهای آینده  به برزیل می‎روند.