درخشش اصفهانیها در نمایشگاه نوآوری و اختراعات رومانی
دانشآموزان و دانشجویان اصفهانی در نمایشگاه نوآوری و اختراعات کشور رومانی موفق به کسب رتبه برتر شدند.
سرپرست گروه تحقیقات تیم دانشآموزی و دانشجویی اصفهان گفت: 16 تیم از اصفهان به این مسابقات اعزام شدند که موفق به کسب 16 نشان رنگارنگ شدند.
محمدرضا محمدشفیعی با بیان اینکه این مسابقات در شهر یاش از 29 تا 31 اردیبهشت برگزار شد افزود: از ایران 23 تیم شرکت کرده بودند که غیر از تیمهای اصفهانی، 3 تیم از تهران و 4 تیم هم از ایرانیهای مقیم کشور رومانی بودند.
وی طراحی و ساخت خودروی خلیج فارس، تختی برای بیماران زمینگیر، احداث دهکده سلامت اولین بار در جهان و تحقیقاتی برای جلوگیری از سرطان را از جمله اختراعات تیم اصفهان در این مسابقات معرفی کرد.
شفیعی افزود: تیم اصفهان موفق شد در مسابقات بینالمللی اختراعات و نوآوری کشور رومانی هفت نشان طلا، هفت نشان نقره و دو نشان برنز را به دست آورد.