kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۷۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
در پی انتشار فیش‌های حقوق نجومی

رئیس کل بیمه مرکزی عذر‌خواهی و استعفا کرد

رئیس کل بیمه مرکزی که این روزها به شدت به دلیل انتشار فیش‌های حقوق نجومی مدیران این مجموعه مورد انتقاد قرار گرفته است دیروز از سمت خود استعفا کرد.


محمد ابراهیم امین روز گذشته با انتشار نامه‌ای خطاب به وزیر اقتصاد نوشت: شرمنده‌ام که در حوزه مسئولیت اینجانب پیشامدی سامان‌دهی و به اجرا گذاشته شد که مایه هجمه گسترده رسانه‌ای به بیمه مرکزی، جنابعالی و در نهایت دولت محبوب تدبیر و امید را فراهم ساخت. از این بابت از مردم شریف ایران، اهالی صنعت بیمه و به ویژه شخص جناب‌عالی پوزش می‌طلبم.
اینجانب با ابراز اعتماد و تمایل جناب‌عالی که به دانایی و پاک‌دامنی‌تان اعتماد راسخ داشتم و دارم، ‌از امتیازات مادی بخش غیردولتی که حداقل دو برابر بیمه مرکزی بود، چشم پوشیدم و تنها بدین خیال که تسلط کارشناسی، توان مدیریتی و اراده شخصی لازم برای اصلاح امور صنعت بیمه را دارم، این مسئولیت خطیر را پذیرفتم.
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه نامه خود به برخی فعالیت‌های دوران تصدی خویش اشاره کرده و نوشته است: احیای توانگری مالی شرکت‌های بیمه، ‌بهبود و ضابطه‌مند ساختن شرایط احراز مشاغل کلیدی در صنعت بیمه، پالایش وضعیت نمایندگان بیمه‌ای، محاسبه کسری ذخایر شرکت‌های بیمه و اقدام برای شفاف‌سازی صورت‌های مالی و جلوگیری از شناسایی سودهای موهوم، سامان‌دهی مدیریتی و مالی شرکت بیمه دی که در معرض ورشکستگی قرار داشت و از همه مهم‌تر اقدام قانونی و مدیریتی برای احقاق حقوق بیش از یک صد هزار زیان‌دیده بیمه توسعه که بی‌پناه و بی‌رسیدگی و پاسخ‌گویی رها شده بودند و بسیاری هم زندانی، از اقدامات مهم قابل ذکر است. صنعت بیمه اکنون دارای سامانه‌ای اطلاعاتی است که داده‌های بیمه‌ای را از مرکز تولید برداشت و با ذخیره‌سازی در سرورهای قدرتمند بیمه مرکزی ج.ا. ایران قرار می‌دهد تا سامانه‌های مختلف نظارتی، مالی، اتکایی، بیمه‌ای، سرمایه‌گذاری، نمایندگان، کارگزاران و غیره شاخص‌های مورد نظر را تهیه تا مدیران در ایفای وظایف قانونی‌شان مورد استفاده قرار دهند.
 امین در بخش پایانی نامه خود با اشاره به اینکه اقتدار و اعتماد به نفس مدیران ارشد بیمه مرکزی در پی وقایع اخیر ضربه خورده است از وزیر اقتصاد خواسته تا با استعفا و درخواست بازنشستگی او موافقت نماید.
گفتنی است در اواخر هفته گذشته فیش حقوقی 3 نفر از مدیران ارشد بیمه مرکزی منتشر شد که نشان می‌داد این مدیران در اسفند ماه 94 بعضاً تا 87 میلیون تومان دریافتی داشته‌اند.
انتشار این فیش‌ها بازتاب بسیار منفی در افکار عمومی داشت و مردم نسبت به دریافت چنین حقوق‌هایی توسط مدیران دولت تدبیر و امید آن‌هم در شرایط رکود اقتصادی کشور بسیار متحیر شدند.
در عین حال بیمه مرکزی در واکنش به این فیش‌ها اعلام کرد که بخشی از این حقوق‌ها معوقات قبلی مدیران بوده است. البته با کسر این معوقات باز هم دریافتی مدیران بیش از 10 میلیون تومان بود.